Author Topic: Correct location of File  (Read 99 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline PolarMaths

• Corporal
  • *
  • Używam Google Tłumacza
    • View Profile
    • Youtube
  • Nick: PolarMaths
  • Side: Neutral
Correct location of File
« on: August 04, 2019, 10:48:46 am »
Not sure if this is the right place to post it but IDK where so..

Ive been modeling a new cannon model and as I updated the vanilla cannon model with my new one in mm_cannons I checked ingame only to find it still be the vanilla cannon model. Obviously I was perplexed, how could the vanilla model be there if I replaced/removed it? So I checked all the files thinking there must be another vanilla model but I found nothing.

How is this possible does anyone know how to change the vanilla cannon model, is it even possible?
Anton Żółćszczęściepszczynanastępstwzdźbłobezwzględnyszymankowszczyznabrzęczyszczykiewiczgliński

Offline Lilja Adolfsdóttir

• Colonel
  • *
  • Great Sister of Minisiege EU_Commander & Mininaval
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Correct location of File
« Reply #1 on: August 04, 2019, 05:09:46 pm »
What did you replace in mm_cannons?

If you only replaced for example cannon_12pdr, but not ..._limber, ..._wood, ..._barrel and ..._wheels,
then you only replaced the mapping placeholder for cannons, but not the actual cannon.
„Im Verein mit den Mir verbündeten Herrschern hatte ich unseren Feinden vorgeschlagen, alsbald in Friedensverhandlungen einzutreten. Die Feinde haben Meinen Vorschlag abgelehnt. Ihr Machthunger will Deutschlands Vernichtung. Der Krieg nimmt seinen Fortgang! Vor Gott und der Menschheit fällt den feindlichen Regierungen allein die schwere Verantwortung für alle weiteren furchtbaren Opfer zu, die Mein Wille euch hat ersparen wollen. In der gerechten Empörung über der Feinde anmaßenden Frevel, in dem Willen, unsere heiligsten Güter zu verteidigen und dem Vaterlande eine glückliche Zukunft zu sichern, werdet ihr zu Stahl werden. Unsere Feinde haben die von Mir angebotene Verständigung nicht gewollt. Mit Gottes Hilfe werden unsere Waffen sie dazu zwingen!“ gez. Wilhelm, I. R.

Offline PolarMaths

• Corporal
  • *
  • Używam Google Tłumacza
    • View Profile
    • Youtube
  • Nick: PolarMaths
  • Side: Neutral
Re: Correct location of File
« Reply #2 on: August 04, 2019, 10:13:01 pm »
What did you replace in mm_cannons?

If you only replaced for example cannon_12pdr, but not ..._limber, ..._wood, ..._barrel and ..._wheels,
then you only replaced the mapping placeholder for cannons, but not the actual cannon.

Ah I see, I only changed the cannon model itself not the limber/carriage. I assumed that it wouldnt change the visual if the cannon_12pdr. Thank you
Anton Żółćszczęściepszczynanastępstwzdźbłobezwzględnyszymankowszczyznabrzęczyszczykiewiczgliński