Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 219396 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #420 on: January 21, 2014, 08:01:01 pm »

Låter som ett oerhört nyliberalt system de verkar i.

Det där konsekvenskravet är så äckligt egentligen. Bara för att de har råd att dricka latte så tycker de inte om sina medmänniskor, för att de är vänster?

Du betecknar dem som vänster men hävdar att de inte bryr sig om sina medmänniskor. Icke logiskt.

Konsekvens är väl ganska grundläggande. Liksom lite det rättssäkerhet mm bygger på till exempel.

Problemet är att de inte har något problem att beskatta andra (som inte vill bli beskattade) så att de ska kunna fortsätta med sitt välbetalda "kulturarbete". Samtidigt saknar de solidaritet att donera sina pengar till arbetarklassen (vilket de kan göra utan lagstiftning eller tvång, eller våld) som de "slåss" för, då de gillar latte mer än arbetare när det kommer till att rösta med plånboken.

Detta är mitt problem med dem.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #421 on: January 21, 2014, 08:12:07 pm »

Låter som ett oerhört nyliberalt system de verkar i.

Det där konsekvenskravet är så äckligt egentligen. Bara för att de har råd att dricka latte så tycker de inte om sina medmänniskor, för att de är vänster?

Du betecknar dem som vänster men hävdar att de inte bryr sig om sina medmänniskor. Icke logiskt.

Konsekvens är väl ganska grundläggande. Liksom lite det rättssäkerhet mm bygger på till exempel.

Problemet är att de inte har något problem att beskatta andra (som inte vill bli beskattade) så att de ska kunna fortsätta med sitt välbetalda "kulturarbete". Samtidigt saknar de solidaritet att donera sina pengar till arbetarklassen (vilket de kan göra utan lagstiftning eller tvång, eller våld) som de "slåss" för, då de gillar latte mer än arbetare när det kommer till att rösta med plånboken.

Detta är mitt problem med dem.

Filantropi är inte solidaritet. Du kan inte förvänta dig det av vänstern.

Du kan inte förvänta dig konsekvens av människor i ett system de politiskt sett inte tillhör. De har tagit det jobb de fått, betalar sin skatt och röstar vänster. Det är att göra mer för vänstern än någon högermänniska, så varför kräva konsekvens?

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #422 on: January 21, 2014, 08:34:46 pm »
Är det bara jag som ser andra namn i pollen, har någon ändrat? Varför skulle jag ha röstat på socialdemokraterna?

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #423 on: January 21, 2014, 08:38:44 pm »
Är det bara jag som ser andra namn i pollen, har någon ändrat? Varför skulle jag ha röstat på socialdemokraterna?

trolololol

hahahah



told that bih don't @ me

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #424 on: January 21, 2014, 08:39:25 pm »
Är det bara jag som ser andra namn i pollen, har någon ändrat? Varför skulle jag ha röstat på socialdemokraterna?

trolololol

hahahah
Antingen måste jag ha varit hög eller så har Furrnox ändrat namnen... :P

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #425 on: January 21, 2014, 08:42:23 pm »
Jag kan gissa vem  :)


told that bih don't @ me

Offline Furrnox

  • Lieutenant General
  • ***
  • Posts: 7984
  • Eternally incorrect, centre-left, asshole.
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #426 on: January 21, 2014, 09:16:47 pm »
Ville bara se hur lång tid det tog för någon att påpeka det. Tog ett par timmar faktiskt xD

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #427 on: January 21, 2014, 09:19:20 pm »

Filantropi är inte solidaritet. Du kan inte förvänta dig det av vänstern.

Du kan inte förvänta dig konsekvens av människor i ett system de politiskt sett inte tillhör. De har tagit det jobb de fått, betalar sin skatt och röstar vänster. Det är att göra mer för vänstern än någon högermänniska, så varför kräva konsekvens?

Filantropi är väl solidaritet?

Varför skulle en högermänniska göra något för vänstern?

SD säger att de ogillar invandrare, sen bultar de skiten ur några invandrare (alternativt arbetar politiskt mot det). Det är i alla fall kongruent. Även om de inte har designat systemet (då det inte skulle finnas några invandrare).

Anarko-liberaler ogillar skatter, så de skatteplanerar till max (skulle inte betala någon skatt alls, men samhället kommer och bankar skiten ur dem ifall de skulle göra det, så de gör det bästa av situationen tills det blir våldsamt), så det är kongruent till den punkt då alternativet är explicit våld (och då är anarko-liberalismens paradigm ett om icke-våld).

Latte-vänstern säger att de jobbar för arbetarna och är solidariska, sen lägger de sina pengar på latte och rödvin och hipster halsdukar i stället för att faktiskt följa det spåret de förespråkar (de förspråkar att skada andra människor och sig själva, att skada andra är kanske inte alltid så lätt att utföra utan våld, men att skada sig själva kan de helt klart göra utan att våld ska brukas). Inkonsekvent redan före en punkt där man tar till våld. Vilket gör dem oärliga. Vilket är värre än de flesta andra beteenden.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #428 on: January 21, 2014, 10:38:55 pm »
Ville bara se hur lång tid det tog för någon att påpeka det. Tog ett par timmar faktiskt xD
Typiskt antidemokrater!

Spoiler
JK snälla slå mig inte :(
[close]

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #429 on: January 21, 2014, 10:51:13 pm »
Ville bara se hur lång tid det tog för någon att påpeka det. Tog ett par timmar faktiskt xD
Typiskt antidemokrater!

Spoiler
JK snälla slå mig inte :(
[close]

enligt mig e alla sossar en del av den bolsjevikiska-judiska konspiration att  förstöra Europa..

Spoiler
wat?
[close]


told that bih don't @ me

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #430 on: January 21, 2014, 10:52:14 pm »
Men Wismar för i helvete, du ska ju gå med i Nordisk Ungdom och knäcka skallar, sån attityd är inte sund. Du behöver kämpaglöd!

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #431 on: January 21, 2014, 10:56:20 pm »

Filantropi är inte solidaritet. Du kan inte förvänta dig det av vänstern.

Du kan inte förvänta dig konsekvens av människor i ett system de politiskt sett inte tillhör. De har tagit det jobb de fått, betalar sin skatt och röstar vänster. Det är att göra mer för vänstern än någon högermänniska, så varför kräva konsekvens?

Filantropi är väl solidaritet?

Varför skulle en högermänniska göra något för vänstern?

SD säger att de ogillar invandrare, sen bultar de skiten ur några invandrare (alternativt arbetar politiskt mot det). Det är i alla fall kongruent. Även om de inte har designat systemet (då det inte skulle finnas några invandrare).

Anarko-liberaler ogillar skatter, så de skatteplanerar till max (skulle inte betala någon skatt alls, men samhället kommer och bankar skiten ur dem ifall de skulle göra det, så de gör det bästa av situationen tills det blir våldsamt), så det är kongruent till den punkt då alternativet är explicit våld (och då är anarko-liberalismens paradigm ett om icke-våld).

Latte-vänstern säger att de jobbar för arbetarna och är solidariska, sen lägger de sina pengar på latte och rödvin och hipster halsdukar i stället för att faktiskt följa det spåret de förespråkar (de förspråkar att skada andra människor och sig själva, att skada andra är kanske inte alltid så lätt att utföra utan våld, men att skada sig själva kan de helt klart göra utan att våld ska brukas). Inkonsekvent redan före en punkt där man tar till våld. Vilket gör dem oärliga. Vilket är värre än de flesta andra beteenden.

Filantropi är per definition att hävda överhet. Solidaritet är att erkänna medmänniskor som bröder och syskon. Ett ökat skattetryck är solidariskt, allmosor är ett bekräftande av maktposition.

Eftersom de gör mer för vänstern än högermänniskor är deras vänsterexistens berättigad.

Du orerar under pretensen att all vänster har nära kommunism som ideologi. Vänstern är bredare än så och kan omfatta medveten medelklass opererandes inom det nyliberala samhället.


Ville bara se hur lång tid det tog för någon att påpeka det. Tog ett par timmar faktiskt xD
Typiskt antidemokrater!

Spoiler
JK snälla slå mig inte :(
[close]

enligt mig e alla sossar en del av den bolsjevikiska-judiska konspiration att  förstöra Europa..

Spoiler
wat?
[close]

Men Wismar för i helvete, du ska ju gå med i Nordisk Ungdom och knäcka skallar, sån attityd är inte sund. Du behöver kämpaglöd!

+1

Ni är så fina grabbar <3
« Last Edit: January 21, 2014, 10:58:14 pm by Modig »

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #432 on: January 21, 2014, 10:56:33 pm »
Men Wismar för i helvete, du ska ju gå med i Nordisk Ungdom och knäcka skallar, sån attityd är inte sund. Du behöver kämpaglöd!
Synd att min kämparglöd inte existerar...

Filantropi är per definition att hävda överhet. Solidaritet är att erkänna medmänniskor som bröder och syskon. Ett ökat skattetryck är solidariskt, allmosor är ett bekräftande av maktposition.

Eftersom de gör mer för vänstern än högermänniskor är deras vänsterexistens berättigad.

Du orerar under pretensen att all vänster har nära kommunism som ideologi. Vänstern är bredare än så och kan omfatta medveten medelklass opererandes inom det nyliberala samhället.
Och vad är skillnaden mellan liberalism och 'nyliberalism'?
« Last Edit: January 21, 2014, 10:58:27 pm by Wismar »

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #433 on: January 21, 2014, 11:29:15 pm »
Men Wismar för i helvete, du ska ju gå med i Nordisk Ungdom och knäcka skallar, sån attityd är inte sund. Du behöver kämpaglöd!
Synd att min kämparglöd inte existerar...

Filantropi är per definition att hävda överhet. Solidaritet är att erkänna medmänniskor som bröder och syskon. Ett ökat skattetryck är solidariskt, allmosor är ett bekräftande av maktposition.

Eftersom de gör mer för vänstern än högermänniskor är deras vänsterexistens berättigad.

Du orerar under pretensen att all vänster har nära kommunism som ideologi. Vänstern är bredare än så och kan omfatta medveten medelklass opererandes inom det nyliberala samhället.
Och vad är skillnaden mellan liberalism och 'nyliberalism'?

Aldrig hört talas om nyliberalism? Neo-liberalism?

Den där demon på fredag förresten. Källor berättar för mig att demonstrationen kommer bemötas medelst snöbollar. Klä dig varmt, Oscar  :D
« Last Edit: January 21, 2014, 11:31:09 pm by Modig »

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #434 on: January 21, 2014, 11:32:38 pm »
Yttrandefrihet när den är som bäst!