Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 217766 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #30 on: December 11, 2013, 12:14:44 am »
Jag tycker däremot att Sverige och svenskarna ska sluta tvingas anpassa sig till den muslimska minoriteten
Alltså snälla, ge mig åtminstonde ett konkret exempel på detta.
Vi bygger moskéer och säljer halalslaktat kött.


Quote

Så du rasifierar svenska muslimer, skiljer på de och svenskar och vill marginalisera denna rasifierade grupp som du ser som icke-svenskar med populistisk politik?

Det är nazism, Oscar.

Vadå rasfierar? Jag grupperar muslimerna efter deras religion, inte ras som du har fått för dig och jag grupperar svenskarna som majoritetssamhället.


Quote
V är större än SD, även i sifo, Oscar. Ni är inte tredje största partiet. Ni har svårt med siffror.

Har du skrivit fel eller har du bara väldigt svårt för grundskolematte?

Du länkar till en opinionsundersökning där det står att V har runt 7% och SD (=oppositionspartiet) har runt 9% och sedan säger du att V är större...

1. Halalslakt är godkänt enligt livsmedelsverket. Vad är det för problem med det?

Det finns även så många som två moskéer i sverige. Hur många kyrkor finns det? Stör det enda böneutropet i sverige dig? Mer än alla elektroniska kyrkklockor?

2.

Du förstår, du skiljde på svenskar och muslimer. Svenskar i detta land med islam som tro är alltså inte svenskar enligt dig. Hint: Detta är rasism. Meröver försöker du dölja din rasism i islamofobi, alltså "kritik" av islam, men, du lurar ingen.

3.

Hoppsan, det har du rätt i. SD är större än V. Däremot är SD fortfarande inte det tredje största partiet.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #31 on: December 11, 2013, 12:17:37 am »
Jag tycker däremot att Sverige och svenskarna ska sluta tvingas anpassa sig till den muslimska minoriteten
Alltså snälla, ge mig åtminstonde ett konkret exempel på detta.
Vi bygger moskéer och säljer halalslaktat kött.
Senast jag kollade har ingen svensk blivit tvingad till att besöka moskéer, eller köpa halalslaktat kött för den delen heller.
Halalslakt är något som skär i hjärtat varje gång jag tänker på det. Det har hänt flera gånger att det har serverats i skolor utan att eleverna har fått vetat.
T.ex min skola.

Moskéer ska få finnas i sverige men inte i det skick som de gör idag för att de inte passar in helt enkelt. Minareter tycket jag inte hör hemma här.
De kan gott nöja sig med en vanlig sal eller liknande.
Jag gillar hur min familj inte får bygglov på landet för att bygga ett däck eftersom det inte passar in medan man tillåter moskébygge.

Offline Svensson

  • Colonel
  • *
  • Posts: 1321
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #32 on: December 11, 2013, 12:19:50 am »
Ja, du har rätt om en sak. Halalslakt är fel, tyvärr.



Spoiler
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3T57OfoUvM8[/youtube]
[close]

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #33 on: December 11, 2013, 12:22:24 am »
Jag tycker däremot att Sverige och svenskarna ska sluta tvingas anpassa sig till den muslimska minoriteten
Alltså snälla, ge mig åtminstonde ett konkret exempel på detta.
Vi bygger moskéer och säljer halalslaktat kött.
Senast jag kollade har ingen svensk blivit tvingad till att besöka moskéer, eller köpa halalslaktat kött för den delen heller.
Halalslakt är något som skär i hjärtat varje gång jag tänker på det. Det har hänt flera gånger att det har serverats i skolor utan att eleverna har fått vetat.
T.ex min skola.

Moskéer ska få finnas i sverige men inte i det skick som de gör idag för att de inte passar in helt enkelt. Minareter tycket jag inte hör hemma här.
De kan gott nöja sig med en vanlig sal eller liknande.
Jag gillar hur min familj inte får bygglov på landet för att bygga ett däck eftersom det inte passar in medan man tillåter moskébygge.

All halalslakt i sverige är godkänd av livsmedelsverket. Om du bryr dig så mycket om djuren föreslår jag att du går med i PETA eller Greenpeace eller något.


Det är skillnad på ditt sketna torp på landet och en religiös byggnad för religiös praktik.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #34 on: December 11, 2013, 12:25:39 am »
Jag tycker däremot att Sverige och svenskarna ska sluta tvingas anpassa sig till den muslimska minoriteten
Alltså snälla, ge mig åtminstonde ett konkret exempel på detta.
Vi bygger moskéer och säljer halalslaktat kött.


Quote

Så du rasifierar svenska muslimer, skiljer på de och svenskar och vill marginalisera denna rasifierade grupp som du ser som icke-svenskar med populistisk politik?

Det är nazism, Oscar.

Vadå rasfierar? Jag grupperar muslimerna efter deras religion, inte ras som du har fått för dig och jag grupperar svenskarna som majoritetssamhället.


Quote
V är större än SD, även i sifo, Oscar. Ni är inte tredje största partiet. Ni har svårt med siffror.

Har du skrivit fel eller har du bara väldigt svårt för grundskolematte?

Du länkar till en opinionsundersökning där det står att V har runt 7% och SD (=oppositionspartiet) har runt 9% och sedan säger du att V är större...

1. Halalslakt är godkänt enligt livsmedelsverket. Vad är det för problem med det?

Det finns även så många som två moskéer i sverige. Hur många kyrkor finns det? Stör det enda böneutropet i sverige dig? Mer än alla elektroniska kyrkklockor?

2.

Du förstår, du skiljde på svenskar och muslimer. Svenskar i detta land med islam som tro är alltså inte svenskar enligt dig. Hint: Detta är rasism. Meröver försöker du dölja din rasism i islamofobi, alltså "kritik" av islam, men, du lurar ingen.

3.

Hoppsan, det har du rätt i. SD är större än V. Däremot är SD fortfarande inte det tredje största partiet.

1. Tveksamt till att halalslakt skulle vara tillåtet. I så fall så gör det mig bara mer frustrerad. Jag verkar vara ensam om att det inte är etiskt rätt att slakta ett djur genom att spänna fast den medan man långsamt skär halsen av den och låter dem kvävas i sitt eget blod.

2. Som sagt så bedömer jag inte alls muslimerna efter deras ras. Vette fan vad du får det ifrån...
Jag bedömer dem efter deras religion (tankar, värden och seder mm.). Jag stör mig inte på kyrkklockor eftersom det är en del av våran tradition som vi alltid har burit med oss i tusentalls år. Kyrkklockor upplever jag som vackert.

3. Den där opinionsundersökningen måste vara gammal. Senast jag kollade så hade SD tagit över tredje platsen.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #35 on: December 11, 2013, 12:28:06 am »
Jag tycker däremot att Sverige och svenskarna ska sluta tvingas anpassa sig till den muslimska minoriteten
Alltså snälla, ge mig åtminstonde ett konkret exempel på detta.
Vi bygger moskéer och säljer halalslaktat kött.


Quote

Så du rasifierar svenska muslimer, skiljer på de och svenskar och vill marginalisera denna rasifierade grupp som du ser som icke-svenskar med populistisk politik?

Det är nazism, Oscar.

Vadå rasfierar? Jag grupperar muslimerna efter deras religion, inte ras som du har fått för dig och jag grupperar svenskarna som majoritetssamhället.


Quote
V är större än SD, även i sifo, Oscar. Ni är inte tredje största partiet. Ni har svårt med siffror.

Har du skrivit fel eller har du bara väldigt svårt för grundskolematte?

Du länkar till en opinionsundersökning där det står att V har runt 7% och SD (=oppositionspartiet) har runt 9% och sedan säger du att V är större...

1. Halalslakt är godkänt enligt livsmedelsverket. Vad är det för problem med det?

Det finns även så många som två moskéer i sverige. Hur många kyrkor finns det? Stör det enda böneutropet i sverige dig? Mer än alla elektroniska kyrkklockor?

2.

Du förstår, du skiljde på svenskar och muslimer. Svenskar i detta land med islam som tro är alltså inte svenskar enligt dig. Hint: Detta är rasism. Meröver försöker du dölja din rasism i islamofobi, alltså "kritik" av islam, men, du lurar ingen.

3.

Hoppsan, det har du rätt i. SD är större än V. Däremot är SD fortfarande inte det tredje största partiet.

1. Tveksamt till att halalslakt skulle vara tillåtet. I så fall så gör det mig bara mer frustrerad. Jag verkar vara ensam om att det inte är etiskt rätt att slakta ett djur genom att spänna fast den medan man långsamt skär halsen av den och låter dem kvävas i sitt eget blod.

2. Som sagt så bedömer jag inte alls muslimerna efter deras ras. Vette fan vad du får det ifrån...
Jag bedömer dem efter deras religion (tankar, värden och seder mm.). Jag stör mig inte på kyrkklockor eftersom det är en del av våran tradition som vi alltid har burit med oss i tusentalls år. Kyrkklockor upplever jag som vackert.

3. Den där opinionsundersökningen måste vara gammal. Senast jag kollade så hade SD tagit över tredje platsen.

1. http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Kott-och-kottprodukter/Far-man-slakta-djur-utan-att-bedova-dem-forst/

Om du icke tål att se djur tömmas på blod så föreslår jag att du inte tittar på videos där de gör. Åtminstone all nöt och säkert andra djurslag töms på blod i slaktprocessen, förövrigt. Mvh Djuruppfödaren.

2. "svenskar och muslimer".

3. November, 2013, Oscar.
« Last Edit: December 11, 2013, 12:31:28 am by Modig »

Offline Furrnox

  • Lieutenant General
  • ***
  • Posts: 7983
  • Eternally incorrect, centre-left, asshole.
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #36 on: December 11, 2013, 12:33:32 am »
Du vet att Sverige är först på 31st plats i motagandet av asylsökande Oscar?

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #37 on: December 11, 2013, 12:36:16 am »
Du vet att Sverige är först på 31st plats i motagandet av asylsökande Oscar?
Det är en helt annat ämne som inte har relevans till detta. Vad fick du det ifrån? Jag tycker att det är kul hur någon från vänstern tar upp invandringsdebatten, lel.

Offline Furrnox

  • Lieutenant General
  • ***
  • Posts: 7983
  • Eternally incorrect, centre-left, asshole.
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #38 on: December 11, 2013, 12:39:46 am »
Säger bara att alla bör göra sin del i förbättrandet av världen och acceptera varandras olikheter i nuläget tycker jag Sverige gör alldeles för lite.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #39 on: December 11, 2013, 01:00:52 am »
Säger bara att alla bör göra sin del i förbättrandet av världen och acceptera varandras olikheter i nuläget tycker jag Sverige gör alldeles för lite.
Precis! Jag tycker också att vi borde göra mer. Men jag förstår inte utgångspunkten i debatten. Att moral mäts i hur många man tar hit till Sverige. Jag tycker att flyktingspolitik borde gå ut på att rädda så många liv som möjligt. Det är en relativt liten summa människor som har chansen att ta sig till ett av Europas nordligaste länder. Vi borde omdirigera hjälpen till närområderna där rent vatten och tak över huvudet inte är en självklarhet. Det är både effektivare och billigare.

När det kommer till olikheter, så visst! Jag står också för en mångkulturell värld. Men ett mångkulturellt samhälle är något som inte fungerar i europa.
Ledande makthavare som Angela Merkel och James Cameron har dömt ut mångkulturen i europa som ett enormt misslyckande.

Förhoppningsvis delar vi samma utgångspunkt.
Det blir nog allt för mig ikväll. God natt och god jul.

Offline Carolus.

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 4703
  • Norge är ändå helt okej
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #40 on: December 11, 2013, 07:41:32 am »
-Hopsan, nu var det dags igen!

Vilka fina förebilder för våra vilsa små kids: http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-politiker-skriver-krankande-pa-natet

« Last Edit: December 11, 2013, 07:43:24 am by Carolusrex »

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #41 on: December 11, 2013, 01:16:16 pm »
-Hopsan, nu var det dags igen!

Vilka fina förebilder för våra vilsa små kids: http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-politiker-skriver-krankande-pa-natet
Hur många moderater eller sossar har inte gjort bort sig eller skrivit skit på internet?
Man tar inte upp det för att det inte är intressant. Du måste förstå att det är ett mycket nytt parti och ha respekt för det.
Jag älskar verkligen hur media kallar Avpixlat, Exponerat, Fria Tider etc för hatsidor pågrund utav vad några få individer skriver i kommentarerna...
I så fall så är YouTube och Facebook första klass hatsidor.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #42 on: December 11, 2013, 02:03:43 pm »
Säger bara att alla bör göra sin del i förbättrandet av världen och acceptera varandras olikheter i nuläget tycker jag Sverige gör alldeles för lite.
Precis! Jag tycker också att vi borde göra mer. Men jag förstår inte utgångspunkten i debatten. Att moral mäts i hur många man tar hit till Sverige. Jag tycker att flyktingspolitik borde gå ut på att rädda så många liv som möjligt. Det är en relativt liten summa människor som har chansen att ta sig till ett av Europas nordligaste länder. Vi borde omdirigera hjälpen till närområderna där rent vatten och tak över huvudet inte är en självklarhet. Det är både effektivare och billigare.

När det kommer till olikheter, så visst! Jag står också för en mångkulturell värld. Men ett mångkulturellt samhälle är något som inte fungerar i europa.
Ledande makthavare som Angela Merkel och James Cameron har dömt ut mångkulturen i europa som ett enormt misslyckande.

Förhoppningsvis delar vi samma utgångspunkt.
Det blir nog allt för mig ikväll. God natt och god jul.

Fucking hjälp de att ta sig hit då, duh. Det är ju kul då att SD vill skära ned på biståndet.

Sverige har varit mångkulturellt sen bronsåldern, ditt kioskmongo. Hur historielös får man vara. Återigen kallar du ditt invandrarhat, ditt hat för rasifierade svenskar, för kritik mot mångkultur.

-Hopsan, nu var det dags igen!

Vilka fina förebilder för våra vilsa små kids: http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-politiker-skriver-krankande-pa-natet
Hur många moderater eller sossar har inte gjort bort sig eller skrivit skit på internet?
Man tar inte upp det för att det inte är intressant. Du måste förstå att det är ett mycket nytt parti och ha respekt för det.
Jag älskar verkligen hur media kallar Avpixlat, Exponerat, Fria Tider etc för hatsidor pågrund utav vad några få individer skriver i kommentarerna...
I så fall så är YouTube och Facebook första klass hatsidor.

Så fort en normal politiker skriver något olämpligt så utesluts de. Men ändå står SD för nästan alla, 54 av 58, uteslutningar sedan 2010.

http://www.interasistmen.se/uteslutningar-avhopp/sds-superrensning-i-partiet-sitter-du-sakert/

Om du någonsin läst i kommentarerna på dessa politiska plattformar märker du att det är mer än några få individer. Praktiskt taget alla som kommenterar.

Samma rasism som finns på Avpixlat med mera återfinns på Facebook, det är sant, Oscar.

Ditt lilla parti är äldre än vad du är, Oscar







Och din kompis Åkesson har hängt med sedan '95.
« Last Edit: December 11, 2013, 02:07:17 pm by Modig »

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #43 on: December 11, 2013, 03:05:20 pm »
Det enda sambanden mellan SD då och nu är namnet. Skrattar nästan ihjäl mig när man ser vreden som måste ha gått igenom dina fingertoppar.
Du verkar ignorera alla reformer som partiet har gått igenom. I så fall så är V ett kommunistparti.

Lol, kämpa ;)

Dessutom så verkar du arbetslös med tanke på att du skriver mitt på dagen.

Offline Carolus.

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 4703
  • Norge är ändå helt okej
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #44 on: December 11, 2013, 03:23:56 pm »
Det enda sambanden mellan SD då och nu är namnet. Skrattar nästan ihjäl mig när man ser vreden som måste ha gått igenom dina fingertoppar.
Du verkar ignorera alla reformer som partiet har gått igenom. I så fall så är V ett kommunistparti.

Lol, kämpa ;)

Dessutom så verkar du arbetslös med tanke på att du skriver mitt på dagen.
Vet inte hur Modig gör men själv brukar jag använda min smartphone, jag har jobb. Inte för att jag vet på vilket sätt överhuvudtaget det skulle vara relevant i fråga. Själv då Oscar, har du ett jobb? Eller är du ett av de där SD-kidsen?