Poll

Welke heb/had je liever?

FSE Forum
38 (71.7%)
Taleworlds Forum
15 (28.3%)

Total Members Voted: 52

Author Topic: Dit forum of Taleworlds forum?  (Read 15700 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #45 on: March 12, 2013, 11:40:57 pm »
Duuring, why u no admin, bij historical =D

Omdat ik me dan moet 'gedragen'.

(Serieus, er zijn genoeg goede forumadmins nu, ik blijf wel gwn lekker posten over hoe goed de NL troepen waren tijdens De Honderd Dagen.

Offline InfamousBeats

  • Colonel
  • *
  • Posts: 4169
  • Groupfighting Admin | 10/10 IGN: Would bang...
    • View Profile
    • Enlist into the 63ème Régiment d'Infanterie de Ligne
  • Nick: 63e_Conseilleur_Infamous
  • Side: Union
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #46 on: March 13, 2013, 03:55:16 pm »
hoe goed de NL troepen waren tijdens De Honderd Dagen.

En wat waren ze goed heh? :P

PS Ik moest even wikipedia'en om dit te begrijpen xD

PPS Genoeg off topic BS, FSE Forums vind ik een stuk grbuiksvriendelijker dan de Taleworlds. Dat was ook de reden waarom ik nooit echt iets deed op Taleworlds.

Offline Affjoris

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 704
  • Watch out! He has a stick!
    • View Profile
  • Nick: Affjoris
  • Side: Union
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #47 on: March 13, 2013, 06:36:46 pm »
Gebruiksvriendelijker. Ja

Vriendelijke gebruikers? Open voor discussie

Offline Jocam

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 615
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #48 on: March 13, 2013, 08:32:23 pm »
tru, het ziet er hier ook minder......armoedig..... uit

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #49 on: March 15, 2013, 04:49:00 pm »
hoe goed de NL troepen waren tijdens De Honderd Dagen.

En wat waren ze goed heh? :P

PS Ik moest even wikipedia'en om dit te begrijpen xD

Wikipedia is slechte bron hiervoor. Ik heb het al regelmatig aangepast maar ze verwijderen het zonder meer. Zelfs toen ik probeerde de Prins van Oranje bij 'commanders' te voegen.  ::)

Offline Jocam

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 615
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #50 on: March 16, 2013, 05:37:17 pm »
Dan vindt je het vast niet erg om de werkelijke versie te vertellen  ;)

Ik hoor overal dat het leger van Nederland bullshit is, en dit ook altijd is geweest, ik heb geen idee hoeveel hiervan ook werkelijk waar is. :P

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #51 on: March 16, 2013, 08:08:01 pm »
Het feit dat mensen denken dat het leger prut was komt door een aantal factoren.

1. Het leger van Nederland was volledig nieuw opgericht - Ookal was het overgrote deel veteraan van de Napoleonistische oorlogen. Velen hadden in het Hollandse, Franse, Oosterrijkse, Pruisische, Russische of andere legers gediend. Maar doordat de eenheden nieuw waren, en men nu eenmaal niet verder kijkt dan hun neus lang is (klopt die zin wel?), denken ze meteen van 'oh, allemaal groentjes'. Onzin dus - Om een voorbeeldje te noemen, het 8ste militie bestond voor 60% uit veteranen.
2. Het officierenkorps bestond voornamelijk uit twee groepen.
    - Mannen van adel die hun rang kregen omdat ze aan de kant van de Oranjes stonden. Vaak hadden die hun eigen regiment opgericht, en daar hielden ze dan commando van - ook al waren ze nog groener dan hun mannen. In '13-'14 was bijna iedereen van deze groep, daarna begonnen ze langzaam vervangen te worden.
    - Ex-officieren van het Hollandse leger dat was overgenomen door Frankrijk. Na Napoleons abdicatie werden die ontslagen uit het Fransen leger en namen ze dienst in het Nederlandse leger. Dit lijkt voor ons heel raar, dat je opeens aan de andere kant gat vechten, maar laat het me uitleggen; Ze konden niet eerder weg omdat ze trouw gezworen hadden aan Napoleon - en hoezeer ze hem ook haatte of verachtte, eer was eer, en ze bleven hem trouw dienen. Vaak waren ze trouwer aan hun regiment (dat natuurlijk moest winnen) dan de keizer. Willem de 1ste was maar wat blij met deze toestroom van goede officieren, en om ze maar in het leger te krijgen stelde hij twee wetten in. Ten eerste zouden ze zoiezo hun laatste rang uit het Franse leger krijgen, of een promotie, en ten tweede mochten ze hun ere-titels en medailles die ze hadden verkregen houden en dragen. Langzaam maar zeker begonnen die de 1ste groep te vervangen. Soms leverde dit eigenaardige situaties op - De lt.-Kolonel van het 6de Huzaren, Boreel, was gewoon een rijke edelman die al 20 jaar niet meer in het leger gezeten had, terwijl zijn escadron-officieren jarenlange ervaring hadden.

3. Zo'n 20 jaar nadat Waterloo gestreden was schreef ene Siborne (Een brit) een boek over de Waterloo campagne, waarvoor hij enkel Britse officieren had ondervraagt. Hij las geen bronnen, hij checkte geen feiten, en hij maakt van Waterloo een volledig Britse overwinning. Bylandts brigade rent weg bij het 1ste schot, de Prins is een idioot, en de NL Calvarie blijft maar weg rennen. En helaas begonnen mensen dit over te nemen, en na zo'n 150 jaar wordt het simpelweg de waarheid. Bovendien deed Wellington vaak mee met deze onzin - zijn Politieke carriere was volledig gebouwd op het feit dat hij Napoleon had verslagen, en hij kon de glorie dus niet delen.

Hopelijk snap je nu waarom iedereen je verteld dat het Nederlandse leger Bullshit was. Als je wilt, ik vertel met plezier over hun reilen en zeilen tijdens de campagne, als je wilt.  ;)

Offline Jocam

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 615
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #52 on: March 17, 2013, 01:38:58 pm »
Wow, en dan zeggen ze dat mensen in de 21ste eeuw moeilijk voor de gek te houden zijn =P


Sure, reilen en zeilen, waarom niet, altijd goed om eens leuke/goede geschiedenis te leren =D

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #53 on: March 17, 2013, 07:44:40 pm »
Ik heb er een eigen topic-je van gemaakt.

Offline TORN

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 4097
    • View Profile
  • Nick: TORN
  • Side: Neutral
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #54 on: March 17, 2013, 08:00:49 pm »
Oude leugens worden meestal als de waarheid gezien.

Offline Jocam

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 615
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #55 on: March 18, 2013, 01:12:00 pm »
hmmpf, hoezo nuchter volkje?

Offline Gokiller

  • Almost Pride of Ni
  • Board Moderator
  • **
  • Posts: 3913
  • Bydand in the chat lads!
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Dit forum of Taleworlds forum?
« Reply #56 on: March 18, 2013, 11:33:21 pm »
Hou het bij het onderwerp jongens. ;)