Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 217926 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #840 on: February 21, 2014, 11:46:53 pm »
Borgare, rasister och kommunister är vad ni politiskt åsikterade är! Ut ur mitt land  :'(

Edit: Glömde ännu ett slumpord att slänga ur mig, anarkister!!
« Last Edit: February 21, 2014, 11:49:37 pm by Othurin »

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #841 on: February 22, 2014, 12:03:46 am »
Borgare, rasister och kommunister är vad ni politiskt åsikterade är! Ut ur mitt land  :'(

Edit: Glömde ännu ett slumpord att slänga ur mig, anarkister!!

https://www.facebook.com/NejTackTillManniskorISverige

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #842 on: February 22, 2014, 12:09:29 am »
Hahahha bäst sida! Massjälvmord 2k14

Offline Tali

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 747
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #843 on: February 22, 2014, 12:49:55 am »
Alltifrån moderat plånboksröstning till jalla, hata invandrare.

Inte bara moderater som röstar med plånboken i åtanke - bidragstagare är överrepresenterade i Vs väljarkår.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #844 on: February 22, 2014, 01:12:01 am »
Alltifrån moderat plånboksröstning till jalla, hata invandrare.

Inte bara moderater som röstar med plånboken i åtanke - bidragstagare är överrepresenterade i Vs väljarkår.

Ekonomiskt utsatta grupper röstar vänster på grund utav bland annat denna syn på folk som tvingas ta bidrag. De röstar inte vänster för att de vill ha mer bidrag. De röstar vänster för att vänstern är de enda med politik för att hjälpa ekonomiskt utsatta grupper och som inte försöker marginalisera "bidragstagare", t.ex.

Offline CharlesVasser

  • Colonel
  • *
  • Posts: 2418
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #845 on: February 22, 2014, 01:16:26 am »
Jag är medelklass och jag är vänster.  Så det är inte bara låg inkomsttagare som röstar rött, även de med lite medmänsklighet gör det.

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #846 on: February 22, 2014, 10:35:50 am »
Lek inte att det är moraliskt korrekt och att man är en bättre människa om man är en sosse...


told that bih don't @ me

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #847 on: February 22, 2014, 10:47:02 am »
Hela jävla debatten bygger ju på att det å ena sidan anses moraliskt korrekt av liberalerna att individer har full kontroll över sina pengar,
medan vänstern anser det moraliskt korrekt att individer till en viss mån inte har det. Vilken sida man än är på så vill man väldigt gärna låtsas att man är den moraliska herren på täppan.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #848 on: February 22, 2014, 11:01:06 am »
Lek inte att det är moraliskt korrekt och att man är en bättre människa om man är en sosse...


Hela jävla debatten bygger ju på att det å ena sidan anses moraliskt korrekt av liberalerna att individer har full kontroll över sina pengar,
medan vänstern anser det moraliskt korrekt att individer till en viss mån inte har det. Vilken sida man än är på så vill man väldigt gärna låtsas att man är den moraliska herren på täppan.

Japp. Det är lite så en politisk övertygelse fungerar.

Det är inte som att SDare sitter och tänker "Jag har nog fel egentligen, för jag är rasist. Men jag inte hjälpa deeeet. *Raaaasssissssm*"

Det är också därför jag inte riktigt förstår Debatten med den Goda Tonen. Det är inte som att du kan debattera någon till att byta åsikt. Oscar har till exempel inte lärt sig ett skit ifrån allas våra försök. Självinsikt kommer med omvälvande händelser eller mognad.
« Last Edit: February 22, 2014, 11:03:04 am by Modig »

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #849 on: February 22, 2014, 12:57:50 pm »

Japp. Det är lite så en politisk övertygelse fungerar.

Det är inte som att SDare sitter och tänker "Jag har nog fel egentligen, för jag är rasist. Men jag inte hjälpa deeeet. *Raaaasssissssm*"

Utan att nämna några namn, men det handlar om en ungersk person som leder ett regemente med ett nummer mellan 17 och 19. När jag skulle be om ursäkt till sagda person för att denne trodde att vi spred rykten om att personen i fråga var rasistigt sinnad så formulerade jag mig så att ursäkten var vilkorlig på att personen i fråga inte var rasist. På vilket han svarade "Vadå, jag är ju rasist?!". Han tyckte ändå att vi borde be om ursäkt för att vi kallade honom det.

Det är också därför jag inte riktigt förstår Debatten med den Goda Tonen. Det är inte som att du kan debattera någon till att byta åsikt. Oscar har till exempel inte lärt sig ett skit ifrån allas våra försök. Självinsikt kommer med omvälvande händelser eller mognad.

Debatten handlar inte om de sidorna som debaterar. Att säga åt modig att skatten bör höjjas är något som alltid kommer falla i god jord. Som att säga åt Wismar att invandringen är skadlig.  Den riktiga publiken är den som inte syns eller hörs men röstar både aktivtmoch med sina attityder. Det är dessa som är målgruppen för en debatt.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #850 on: February 22, 2014, 01:54:22 pm »

Japp. Det är lite så en politisk övertygelse fungerar.

Det är inte som att SDare sitter och tänker "Jag har nog fel egentligen, för jag är rasist. Men jag inte hjälpa deeeet. *Raaaasssissssm*"

Utan att nämna några namn, men det handlar om en ungersk person som leder ett regemente med ett nummer mellan 17 och 19. När jag skulle be om ursäkt till sagda person för att denne trodde att vi spred rykten om att personen i fråga var rasistigt sinnad så formulerade jag mig så att ursäkten var vilkorlig på att personen i fråga inte var rasist. På vilket han svarade "Vadå, jag är ju rasist?!". Han tyckte ändå att vi borde be om ursäkt för att vi kallade honom det.

Det är också därför jag inte riktigt förstår Debatten med den Goda Tonen. Det är inte som att du kan debattera någon till att byta åsikt. Oscar har till exempel inte lärt sig ett skit ifrån allas våra försök. Självinsikt kommer med omvälvande händelser eller mognad.

Debatten handlar inte om de sidorna som debaterar. Att säga åt modig att skatten bör höjjas är något som alltid kommer falla i god jord. Som att säga åt Wismar att invandringen är skadlig.  Den riktiga publiken är den som inte syns eller hörs men röstar både aktivtmoch med sina attityder. Det är dessa som är målgruppen för en debatt.

Det är ju typ där gränsen går mellan rasistisk högerpopulism och neo-nazism. De marscherar med kängor och sköldar i Ungern, om man säger så.

Poäng. Undrar dock hur mycket sådana här gräsrotsdebatter gör för den allmänna opinionen. Allt och ingenting antar jag.

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #851 on: February 22, 2014, 02:05:12 pm »
Jag tror att Modig/Wismar skulle ha STÖRRE om än väldigt låg chans att övertyga motståndaren än partiledare, som har debatter med tusentals eller miljoner tittare. Det skulle se väldigt konstigt ut om Reinfeldt sade "Aa, Stefan, du säger något bra där. Jag ska tänka på det". Det handlar om de som iakttar debatten, inte debattörerna. Det är de som kan övertygas.

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #852 on: February 22, 2014, 02:35:24 pm »
Vet inte vad folks val av skodon och accessoarer har att göra med deras politiska åsikt, men men... Ungern har ju minst sagt en del problem att ta itu med.

Som du säger med gräsrotsdebatten, den har allt och ingenting att göra med den allmänna opinionen. Sist och slutligen är det där man tar ställning om man tycker på ett sätt eller ett annat. Samtidigt har det mycket dålig räckvid.



Och det är därför som man måste låta även Sverigedemokraterna spela sitt spel i offentlighet. Om de motverkas oparlamentariskt kommer de helt enkelt säga sina saker i skymundan vilket resulterar i att folk inte får höra motargumenten mot dem.

Offline CharlesVasser

  • Colonel
  • *
  • Posts: 2418
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #853 on: February 22, 2014, 06:15:19 pm »
Håller med om att vi borde låta SD komma till tals, jag menar så att hela Svenska folket kan se hur sjuka tankar det har.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #854 on: February 22, 2014, 07:36:09 pm »
Håller med om att vi borde låta SD komma till tals, jag menar så att hela Svenska folket kan se hur sjuka tankar det har.

+1
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!