Author Topic: Melee tips & tricks  (Read 16434 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Gokiller

  • Almost Pride of Ni
  • Board Moderator
  • **
  • Posts: 3913
  • Bydand in the chat lads!
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #45 on: May 30, 2013, 02:55:46 pm »
Het verpest een goed duel. Het slaat ook absoluut nergens op. Je zult je maar voor je moeten zien in RL zo'n 200 jaar terug dat iemand in het midden van het gevecht een beetje gaat lopen schoppen. Jup jahoor realistisch is het niet. Een zeker min punt van het melee mechanisme op Napoleonic Wars.

Wat is dat nu weer voor een raar iets om te zeggen? Men deed alles om te overleven en bovendien kwamen melee duels zoals wij die in NW hebben (iedereen tegen een persoonlijke tegenstander blokken en stekken, blokken en steken) gewoon niet voor.

Natuurlijk niet, dat weet je ook wel. Maar daarvoor is het ook een spel. Maar denk je echt dat iemand constant staat te schoppen? Nee natuurlijk  niet. Ik kan me best voorstellen dat er af en toe wel is geschopt werd om een vijand van je af te houden. Dat is ook hoe het was in Napoleonic Wars, maar de laatste tijd is dat veranderd naar constant schoppen. Zelf jij zou dat moeten weten. Daarom vind ik het niet realistisch.

Zelfs jij moet toegeven dat het spammen van de schop knop gewoon stom is.
« Last Edit: May 30, 2013, 02:59:33 pm by Gokiller »

Offline Dekkers

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3968
  • Left hand's fast but the right hand's sturdy
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #46 on: May 30, 2013, 04:12:15 pm »
Kicken is voor lafaards... kicken is niet realistisch. etc. ik zou zeggen hou maar op. Het is eenmaal in het spel en het is moeilijk. Ja, mensen doen het soms om te laten zien dat ze goed zijn maar zolang er kicks in dit spel zitten moet je niet huilen over realisme. Dit hele melee zou dan bekant nergens op slaan want zoals duuring zei was het echt chaos en niet 1 v 1 blocken enz. Maar ja, ik vind kicken wel lache en dat het voor mietjes is, is onzin. integendeel als je faalt met kicken ben je dood ;)
Dekkers has become the community's designated old man with alzheimers who sits in the corner reminiscing about simpler times, happier times... "The spins" he wails "do you remember the SPINS!!!"

Offline Riddlez

  • Major
  • *
  • Posts: 4845
    • View Profile
  • Nick: Riddlez
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #47 on: May 30, 2013, 04:15:54 pm »
Kicken is voor lafaards... kicken is niet realistisch. etc. ik zou zeggen hou maar op. Het is eenmaal in het spel en het is moeilijk. Ja, mensen doen het soms om te laten zien dat ze goed zijn maar zolang er kicks in dit spel zitten moet je niet huilen over realisme. Dit hele melee zou dan bekant nergens op slaan want zoals duuring zei was het echt chaos en niet 1 v 1 blocken enz. Maar ja, ik vind kicken wel lache en dat het voor mietjes is, is onzin. integendeel als je faalt met kicken ben je dood ;)

Het punt is, je faalt bijna nooit. Het is zo tering makkelijk geworden!

Spoiler
[close]
« Last Edit: May 30, 2013, 04:19:30 pm by Riddlez »
Probably one of the very few old-timers here who hasn't been a regimental leader.

Offline Dekkers

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3968
  • Left hand's fast but the right hand's sturdy
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #48 on: May 30, 2013, 04:19:47 pm »
Kicken is voor lafaards... kicken is niet realistisch. etc. ik zou zeggen hou maar op. Het is eenmaal in het spel en het is moeilijk. Ja, mensen doen het soms om te laten zien dat ze goed zijn maar zolang er kicks in dit spel zitten moet je niet huilen over realisme. Dit hele melee zou dan bekant nergens op slaan want zoals duuring zei was het echt chaos en niet 1 v 1 blocken enz. Maar ja, ik vind kicken wel lache en dat het voor mietjes is, is onzin. integendeel als je faalt met kicken ben je dood ;)

Het punt is, je faalt bijna nooit. Het is zo tering makkelijk geworden!

Spoiler
BTW, punctuatie is geen overbodige luxe.
[close]

Ja, dat is wel veel veranderd. Eerst was kicken leuk en ''skilled''. Weinig mensen deden het en het was nog ''speciaal''. Nu speel ik als een mietje wetende dat als ik teveel naar voren loop elke nub me bijna kicked... vreselijk irritant. Maar ja, kicken in de richting van waar je tegenstander loopt is wel skilled en dat doen nog steeds maar weinig mensen!
Dekkers has become the community's designated old man with alzheimers who sits in the corner reminiscing about simpler times, happier times... "The spins" he wails "do you remember the SPINS!!!"

Offline Gokiller

  • Almost Pride of Ni
  • Board Moderator
  • **
  • Posts: 3913
  • Bydand in the chat lads!
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #49 on: May 30, 2013, 04:21:44 pm »
Kicken is voor lafaards... kicken is niet realistisch. etc. ik zou zeggen hou maar op. Het is eenmaal in het spel en het is moeilijk. Ja, mensen doen het soms om te laten zien dat ze goed zijn maar zolang er kicks in dit spel zitten moet je niet huilen over realisme. Dit hele melee zou dan bekant nergens op slaan want zoals duuring zei was het echt chaos en niet 1 v 1 blocken enz. Maar ja, ik vind kicken wel lache en dat het voor mietjes is, is onzin. integendeel als je faalt met kicken ben je dood ;)

Het vernietigd de leuke kant van dueleren. Zoals het was in MM en een lange tijd in NW dus niks huilen. Beide spellen zijn gebaseerd op het melee vechten, na het regimenten gebeuren en linebattles is dat wat het aantrekkelijk maakt om te spelen, en blijven spelen ik weet zeker dat jullie dat is opgevallen. Zeker met de grote drama dat hier het laatste jaar is geweest over veranderingen in het mechanisme. Chamberen, feinten enz. Zijn de dingen waarin je beter in kunt worden en jezelf kunt ontwikkelen en trainen. Dat is een uitdaging en daarom is het leuk om mee door te gaan.

Schoppen is geluk hebben, niks met falen te maken je moet gewoon het simpele geluk hebben dat jouw tegenstander net staat waar jij schopt en je raakt hem, hij kan niks doen en je steekt hem in een keer neer. Niks aan verpest het hele duel verhaal. Is dat echt wat je zo leuk vind? Serieus?

Om het nog eens aan te pakken. Doordat spelers alleen maar proberen te kicken, beginnen duels saai te worden. Als in, de ene durft niet meer dicht bij te komen en gaat erg defensief spelen om er niet in te trappen. Dus dan krijg je van die lange saai steek en blok duels. Nou GG.
« Last Edit: May 30, 2013, 04:23:37 pm by Gokiller »

Offline Dekkers

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3968
  • Left hand's fast but the right hand's sturdy
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #50 on: May 30, 2013, 04:23:45 pm »
Kicken is voor lafaards... kicken is niet realistisch. etc. ik zou zeggen hou maar op. Het is eenmaal in het spel en het is moeilijk. Ja, mensen doen het soms om te laten zien dat ze goed zijn maar zolang er kicks in dit spel zitten moet je niet huilen over realisme. Dit hele melee zou dan bekant nergens op slaan want zoals duuring zei was het echt chaos en niet 1 v 1 blocken enz. Maar ja, ik vind kicken wel lache en dat het voor mietjes is, is onzin. integendeel als je faalt met kicken ben je dood ;)

Het vernietigd het de leuke kant van dueleren. Zoals het was in MM en een lange tijd in NW dus niks huilen. Beide spellen zijn gebaseerd op het melee vechten, na het regimenten gebeuren en linebattles is dat wat het aantrekkelijk maakt om te spelen, en blijven spelen ik weet zeker dat jullie dat is opgevallen. Zeker met de grote drama dat hier het laatste jaar is geweest over veranderingen in het mechanisme. Chamberen, feinten enz. Zijn de dingen waarin je beter in kunt worden en jezelf kunt ontwikkelen en trainen. Dat is een uitdaging en daarom is het leuk om mee door te gaan.

Schoppen is geluk hebben, niks met falen te maken je moet gewoon het simpele geluk hebben dat jouw tegenstander net staat waar jij schopt en je raakt hem, hij kan niks doen en je steekt hem in een keer neer. Niks aan verpest het hele duel verhaal. Is dat echt wat je zo leuk vind? Serieus?

Daar zeg je het weer. Schoppen is falen en geluk, en een duel kan ook interessant zijn met schoppen. Schoppen kan gewoon in de lijst met dingen zoals chamberen, fainten etc. Maar ja. Ik denk dat dit een mening is en blijft.
Einde discussie want er vliegen nog maar weinig tips en tricks langs.
Dekkers has become the community's designated old man with alzheimers who sits in the corner reminiscing about simpler times, happier times... "The spins" he wails "do you remember the SPINS!!!"

Offline Gokiller

  • Almost Pride of Ni
  • Board Moderator
  • **
  • Posts: 3913
  • Bydand in the chat lads!
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #51 on: May 30, 2013, 04:24:39 pm »
Je begrijpt mijn en Riddlez punt blijkbaar helemaal niet. Maarja had niet veel anders verwacht.

Offline Dekkers

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3968
  • Left hand's fast but the right hand's sturdy
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #52 on: May 30, 2013, 04:29:34 pm »
Je begrijpt mijn en Riddlez punt blijkbaar helemaal niet. Maarja had niet veel anders verwacht.

Daar gaat het niet over. Je blijft dingen zeggen over realisme en over dat schoppen geen skills vereist. Maar als je iets vind en je wilt er argumenten voor, gebruik dan wel goede argumenten en kap niet steeds een discussie af met van die domme zinnen zoals ''Maarja had niet veel anders verwacht''. Je hebt verschillende manieren van schoppen en dan ook nog eens het feit dat het alleen maar veel gedaan wordt op de Groupfighting server omdat de mensen daar in het algemeen ''beter'' zijn.

Verpest schoppen een duel. Nee, je moet je er op aanpassen net zoals bij chamberen en fainten. Zo lang het in het spel zit moet je er mee leven, dus hou alsjeblieft op met dit gezeik en geef eerder tips en tricks zoals de thread heet.
Ik raad kicken trouwens ook helemaal niet aan voor mensen die er niet mee geoefend  hebben omdat ik vaak mensen dood maak doordat ze proberen te kicken en missen.
Dekkers has become the community's designated old man with alzheimers who sits in the corner reminiscing about simpler times, happier times... "The spins" he wails "do you remember the SPINS!!!"

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #53 on: May 30, 2013, 04:32:09 pm »
Schoppen is gewoon onderdeel van het spel. Klaar.

Offline Gokiller

  • Almost Pride of Ni
  • Board Moderator
  • **
  • Posts: 3913
  • Bydand in the chat lads!
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #54 on: May 30, 2013, 04:39:05 pm »
Jullie zijn brilliant. Denken jullie nou echt dat ik hier een punt probeer te maken, omdat je kunt schoppen in het spel? Jezus zeg, het punt is dat het gespammed word.
Zoals ik al zei, schoppen hoort in Warband, en Napoleonic Wars is altijd geweest en zal ook altijd blijven. Het spammen zit daar niet bij dat is de reden van deze discussie. Had gehoopt dat je dat begreep.

Maarja, het blijkt wel dat hier niet valt te discussiëren, het is een grap alleen al om met Dekkers te beginnen. Dus ik laat het hier ook maar bij, verspil me tijd ermee.

Maar een goede tip? Loop terug als je weet dat je met een "schopper" te maken hebt. En steek wanneer die schopt.
« Last Edit: May 30, 2013, 04:42:29 pm by Gokiller »

Offline Dekkers

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3968
  • Left hand's fast but the right hand's sturdy
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #55 on: May 30, 2013, 04:48:01 pm »
Jullie zijn brilliant. Denken jullie nou echt dat ik hier een punt probeer te maken, omdat je kunt schoppen in het spel? Jezus zeg, het punt is dat het gespammed word.

Zoals ik al zei, schoppen hoort in Warband, en Napoleonic Wars is altijd geweest en zal ook altijd blijven. Het spammen zit daar niet bij dat is de reden van deze discussie. Had gehoopt dat je dat begreep.

Maarja, het blijkt wel dat hier niet valt te discussiëren, het is een grap alleen al om met Dekkers te beginnen. Dus ik laat het hier ook maar bij, verspil me tijd ermee.


Ja. Ik denk dat je het nog steeds niet door hebt. Ik zei letterlijk dat ik het ermee eens ben dat schoppen nu gespammed wordt en dat dat jammer is. Jij begint weer over iets anders en ik ben het er wel inderdaad niet mee eens dat je opmerkingen maakt over dat het te simpel is etc. Mensen lopen gewoon te vaak in de val.
Ga ook alsjeblieft niet steeds je discussies eindigen met een stomme opmerking over mij. Kinderachtig gvd...
Dekkers has become the community's designated old man with alzheimers who sits in the corner reminiscing about simpler times, happier times... "The spins" he wails "do you remember the SPINS!!!"

Offline Gokiller

  • Almost Pride of Ni
  • Board Moderator
  • **
  • Posts: 3913
  • Bydand in the chat lads!
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #56 on: May 30, 2013, 04:50:23 pm »
Dekkers, je zei net dat je wou stoppen met discussiëren en dat het weer over tips en hints moest gaan,  nu geef je het goede voorbeeld en dan dit.. Ga dan ook niet door éh. "Kinderachtig".   ;)

Trouwens, liegen hoeft nou ook weer niet éh. Als je had gezegd dat je het met me eens was over mensen die de schop functie spammen had ik het echt wel gezien hoor. ;)
« Last Edit: May 30, 2013, 04:54:33 pm by Gokiller »

Offline Dekkers

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3968
  • Left hand's fast but the right hand's sturdy
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #57 on: May 30, 2013, 04:52:14 pm »
Dekkers, je zei net dat je wou stoppen met discussiëren en dat het weer over tips en hints moest gaan,  nu geef je het goede voorbeeld en dan dit.. Ga dan ook niet door éh. "Kinderachtig".   ;)

Zeker gepost ''na'' dat je je message hebt geëdit en een tip hebt toegevoegd? hahahhaha!

Ook een tip:

Loop nooit recht op een persoon af.

Beter? ;)
Dekkers has become the community's designated old man with alzheimers who sits in the corner reminiscing about simpler times, happier times... "The spins" he wails "do you remember the SPINS!!!"

Offline Gokiller

  • Almost Pride of Ni
  • Board Moderator
  • **
  • Posts: 3913
  • Bydand in the chat lads!
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #58 on: May 30, 2013, 04:52:58 pm »
Als je zo nodig wilt verder gaan, geen probleem! Maar dan doe het op zen minste ten eerste via PM of ten tweede klop op de deur van de kamer naast de jouwe. ;)

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Melee tips & tricks
« Reply #59 on: May 30, 2013, 06:34:34 pm »
Als je zo nodig wilt verder gaan, geen probleem! Maar dan doe het op zen minste ten eerste via PM of ten tweede klop op de deur van de kamer naast de jouwe. ;)

Ja dat wou ik net zeggen. Ik vraag me af hoe dat bij jullie thuis gaat...