Author Topic: .  (Read 8725 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Riddlez

  • Major
  • *
  • Posts: 4845
    • View Profile
  • Nick: Riddlez
  • Side: Neutral
Als je moderne rangen gebruikt, weet dan ook dat Ritmeester veranderd is in Kapitein.

Daarbij, hier was toendertijd inderdaad sprake van, maar is nooit tot stand gekomen.

Meestal zijn parate korporaals de Korporaals 1ste klasse, niet de tweede klasse zoals nu afgebeeld (dit is wel correct gedaan bij de wachtmeester 1ste klasse) ditzelfde geldt voor de Huzaar-rang.

Dit is technisch gezien ook niet helemaal juist. Verse Huzaren en korporaal zijn inderdaad Huz2 en Kpl, maar na 1 worden ze huz1 en Kpl1. Dit betekent inderdaad praktisch dat over het algemeen korporaals en Huzaren allebei 1e klasse zijn maar toch even adjustment hier.
Probably one of the very few old-timers here who hasn't been a regimental leader.

Offline StephanGH

  • Alpha Tester
  • *
  • Posts: 2281
    • View Profile
  • Nick: StephanGH | frozen
  • Side: Neutral
Yes. Alleen moet ik onderkennen dat ik een fout heb gemaakt.... De correcte aanspreektitel van een Cadet-Kornet is Jonker. Al is het tegenwoordig veel gebruikelijker om Cadet te zeggen.

Over het algemeen spreken de burgers in de ondersteunende diensten op de KMA je nog wel aan als Jonker.


Oh ja. En Boreel is Regiment No.4 godverdomme.

Nee. Boreel begon as No.4 maar renamede binnen een jaar al naar No.6. Dus beiden werken perfect. En No.6 is in mijn ogen de betere keuze van de 2 in dit geval.

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Het droeg zelfs kort no. 5 als 'Regiment lichte Cavalerie'. No. 6 is het nummer dat ze hadden tijdens de Waterloo campagne.