Author Topic: Engels  (Read 15821 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Van_Hulstein

  • Captain
  • *
  • Posts: 987
  • Orangist and very proud ex-33rd Lieutenant.
    • View Profile
  • Nick: NL_VanHulstein
  • Side: Confederacy
Re: Engels
« Reply #45 on: September 11, 2013, 10:27:15 am »
Dit is misschien een beetje off topic maar misschien ga ik HAVO en wie weet VWO doen, hoelang ben je bijvoorbeeld met het huiswerk bezig?

Als dat je keuze beinvloedt, dan zou ik gewoon lekker naar het VMBO gaan.
Inderdaad, dat was een domme vraag van mij.  :-[
Nunc aut nunquam

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Engels
« Reply #46 on: September 11, 2013, 02:29:23 pm »
Ach, geen zorgen, met zo'n avatar en IG-name verwachten we niks dan domme vragen en opmerkingen van je.

Offline Vincenzo

  • Flying Squirrel Dev
  • FSE Developer
  • ****
  • Posts: 2352
  • Dutchman living in Allenstein, Ostpreußen.
    • View Profile
    • Flying Squirrel Entertainment
  • Nick: FSE_Vincenzo
  • Side: Union
Re: Engels
« Reply #47 on: September 11, 2013, 05:46:22 pm »
Heej doe even normaal.


Huiswerk hoort er bij, denk maar zo, als je de eerste 25 jaar van je leven hard werkt, heb je de rest van je leven het erg makkelijk en goed... neem dat maar van mij aan.

Offline Hyderus

  • Corporal
  • *
  • Posts: 54
  • Voor Volk en Vaderland! Leader of the 11deNL
    • View Profile
    • 11deNL-forum
  • Nick: 11deNL_Gen_Hyderus
  • Side: Union
Re: Engels
« Reply #48 on: September 11, 2013, 08:00:31 pm »
Heej doe even normaal.


Huiswerk hoort er bij, denk maar zo, als je de eerste 25 jaar van je leven hard werkt, heb je de rest van je leven het erg makkelijk en goed... neem dat maar van mij aan.

Je spreekt uit ervaring ;)

Trouwens, ik zit op de havo, vierde klas, en zoveel huiswerk is het ook al weer niet. Ik vind het minder dan in de derde!

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Engels
« Reply #49 on: September 11, 2013, 08:01:27 pm »
Heej doe even normaal.


Huiswerk hoort er bij, denk maar zo, als je de eerste 25 jaar van je leven hard werkt, heb je de rest van je leven het erg makkelijk en goed... neem dat maar van mij aan.

Oh nee, een warning. Ik ga onmiddelijk m'n mening veranderen.

Geloof me, zelfs op het VWO kun je met een beetje creativiteit wel onder je huiswerk uit komen (zeker in de hogere klasse  :P). Bovendien, een VWO'er besteed eigelijk net zo veel tijd, misschien iets meer, aan z'n VWO huiswerk als een Havo'er aan zijn HAVO-huiswerk. Je moet gewoon doen wat jouw niveau is. Ik doe 't gym en in de onderbouw kwam het niet vaak voor (eigelijk gewoon niet) dat ik een uur of meer aan huiswerk per dag had.

Verschilt natuurlijk ook per school, leraar, vak en hoe hard je het eigelijk zelf nodig hebt.

Offline Betaknight

  • Major
  • *
  • Posts: 2614
  • To Protect and To Serve
    • View Profile
  • Nick: Betaknight
  • Side: Union
Re: Engels
« Reply #50 on: September 11, 2013, 08:35:28 pm »
Zoals duuring heeft uitgelegd, Probeer... Faq it.
Here in AuA (duurings imaginary kolonie) we have the system in which if you are in vwo bunaren't doing so well in it, you could go to havo. So if that is so there, then give it a try, homework will be an objective, but that's in every school or niveau.

Ik zat in vwo 3 and mijn mentor heeft an mij geadviseerd naar havo te gaan, ik heb nee gezegd and il ben bevorded tot v4 and 'tuurlijk naar v5. Je moet tijd aan besteden dat is alles.

Dont shoot me.
The first modder for NW.

Offline Riddlez

  • Major
  • *
  • Posts: 4845
    • View Profile
  • Nick: Riddlez
  • Side: Neutral
Re: Engels
« Reply #51 on: September 11, 2013, 11:18:41 pm »
Zoals duuring heeft uitgelegd, Probeer... Faq it.
Here in AuA (duurings imaginary kolonie) we have the system in which if you are in vwo bunaren't doing so well in it, you could go to havo. So if that is so there, then give it a try, homework will be an objective, but that's in every school or niveau.

Ik zat in vwo 3 and mijn mentor heeft an mij geadviseerd naar havo te gaan, ik heb nee gezegd and il ben bevorded tot v4 and 'tuurlijk naar v5. Je moet tijd aan besteden dat is alles.

Dont shoot me.

*hugs beteknight.


Ik besteed nu in VWO 4 meer huiswerk, maar dat komt ook door mijn vakken. En ik vind het natuurlijk ook niet makkelijk...
Maar goed, ik kom goed mee, en zolang mijn Cambridge Cijfer hoger wordt dan mijn normale engels, en ik mijn schotse accent in de klassen mag aanhoude, vindt ik erg veel best =D


Faq dat logic.
Probably one of the very few old-timers here who hasn't been a regimental leader.

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Engels
« Reply #52 on: September 11, 2013, 11:45:57 pm »
en ik mijn schotse accent in de klassen mag aanhoude, vindt ik erg veel best =D

Ik heb zo'n hekel aan mensen die een accent gaan zitten neppen. Voorals als het echt heel erg slecht klinkt.

Ik heb gewoon een Nederlands accent en daar ben ik heel tevreden mee. Al heeft er wel es een brit tegen me gezegd dat ik als een New Yorker klink.  :P

Offline Betaknight

  • Major
  • *
  • Posts: 2614
  • To Protect and To Serve
    • View Profile
  • Nick: Betaknight
  • Side: Union
Re: Engels
« Reply #53 on: September 12, 2013, 12:01:49 am »
Als u kunt zien moet ik nog meer tijd besteden op mijn typen.. xD
The first modder for NW.

Offline MaHuD

  • Major
  • *
  • Posts: 949
    • View Profile
    • Reveran
  • Nick: MaHuD
  • Side: Confederacy
Re: Engels
« Reply #54 on: September 12, 2013, 10:16:27 am »
en ik mijn schotse accent in de klassen mag aanhoude, vindt ik erg veel best =D

Ik heb zo'n hekel aan mensen die een accent gaan zitten neppen. Voorals als het echt heel erg slecht klinkt.

Ik heb gewoon een Nederlands accent en daar ben ik heel tevreden mee. Al heeft er wel es een brit tegen me gezegd dat ik als een New Yorker klink.  :P
Klinkt meer als jaloezie of patriotism.
Als ik een taal leer, wil ik het ook goed doen. En ja daar hoort een passend accent ook bij. Spreekt ook veel plezanter, gezien je niet meteen alle aandacht op je krijgt omdat je anders spreekt.
[18:51] <Evanovic> Mahud can I nominate you for best villian 2013?

Offline Augy

  • Major General
  • **
  • Posts: 2970
  • Anarchist. Absurdist. Existentialist. Man. Human.
    • View Profile
    • The Royal Recruits
  • Nick: -[TRR]- Cpt. Augy
  • Side: Neutral
Re: Engels
« Reply #55 on: September 12, 2013, 11:07:32 am »
Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel Nederlanders die niet Nederlands willen overkomen.

Ga niet andere culturen zitten verkrachten maar praat gewpon engels als een klompendrager.  ;D
“Ego is a structure that is erected by a neurotic individual who is a member of a neurotic culture against the facts of the matter. And culture, which we put on like an overcoat, is the collectivized consensus about what sort of neurotic behaviors are acceptable.” -Terence McKenna

Offline MaHuD

  • Major
  • *
  • Posts: 949
    • View Profile
    • Reveran
  • Nick: MaHuD
  • Side: Confederacy
Re: Engels
« Reply #56 on: September 12, 2013, 11:45:51 am »
Zo zie je maar dat iedereen een andere kijk heeft. :P
[18:51] <Evanovic> Mahud can I nominate you for best villian 2013?

Offline Augy

  • Major General
  • **
  • Posts: 2970
  • Anarchist. Absurdist. Existentialist. Man. Human.
    • View Profile
    • The Royal Recruits
  • Nick: -[TRR]- Cpt. Augy
  • Side: Neutral
Re: Engels
« Reply #57 on: September 12, 2013, 12:17:41 pm »
Het is cool,  iedereen is vrij te doen wat hij wil tot de staat ingrijpt.
“Ego is a structure that is erected by a neurotic individual who is a member of a neurotic culture against the facts of the matter. And culture, which we put on like an overcoat, is the collectivized consensus about what sort of neurotic behaviors are acceptable.” -Terence McKenna

Offline Duuring

  • Duuring
  • ***
  • Posts: 12357
  • Free at last
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Engels
« Reply #58 on: September 12, 2013, 03:30:38 pm »
Mensen halen 'uitspraak' en 'accent' door elkaar. Zolang je uitspraak helder is kunnen Engels-talige mensen gewoon verstaan, zelfs als je met een accent praat. Overigs praten Engelsen ook met een accent, en als ze uit het noorden komen helemaal. Blijkbaar is het Engels dat wordt gesproken in (geloof of het niet) de upper-class van Dublin het meest correct en accentloos.
Het niet hebben van een Nederlands accent, okay, maar het nadoen van een Engels accent is onnodig.

Overigs ben ik nog nooit een Brit tegengekomen die het leuk vindt als buitenlanders hun accent na gaan doen. De reacties varieerde van 'zo nep dat het grappig klinkt' tot 'gewoon beledigd'.

MaHuD, ik kan best een Engels accent gaan zitten neppen maar ik snap niet waarom. Ik ben niet Engels, ik ben Nederlands, en ik heb geen enkele reden om moeite te gaan zitten doen dat kwijt te raken. Van mij mogen mensen best weten dat ik ergens anders vandaan kom.

Edit: Oh jippie, ik ben Luitenant-Kolonel!   ;D
« Last Edit: September 12, 2013, 03:35:34 pm by Duuring »

Offline MrTiki

  • Former Moderator
  • *
  • Posts: 3079
  • Senior Madmin EU
    • View Profile
  • Nick: MrTiki
  • Side: Neutral
Re: Engels
« Reply #59 on: September 12, 2013, 07:09:13 pm »
Nou Duuring, het "meest correct" Engels is wat wordt 'Received Pronunciation' genoemd, ofwel 'BBC English'. (Denk om mensen zoals David Attenbourgh)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Received_Pronunciation

Edit: Oh ja als ik fouten maak is er een reden daarvoor :P Ik vraag me af of iemand het weet...