Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 222932 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #930 on: February 28, 2014, 04:04:33 pm »
Tali hoppas du skämtar, Så att säga att man inte gillar personers åsikter är att förtrycka dom?
Då är ju du Hitler med din logik.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #931 on: February 28, 2014, 04:30:16 pm »
Och här ser vi en massa bra svar till Hekko från forumets vänsternissar.

"Yttrandefrihet gäller bara så länge du håller med oss"

Bullshit. Yttrandefriheten kommer med lite jävla ansvar. Ni kan inte hymla med den som era fria marknader über alles. Hets mot folkgrupp går före.

Och det är inte bara det. Högern favoriserar ständigt rasistiska partier med yttrandefriheten som svepskäl, men ägnar inte en tanke åt vänsterns, folkgrupper eller olika minoriteters rätt till yttrandefrihet och demokrati. Postmodernism. Ta Ukraina till exempel. Para-militära nazister skjuter ner polis. Den tillträdda regeringen är mestadels Svoboda, två vänsterhögkvarter och en synagoga står i brand, censur är införd för all rysk tv, ryska är förbjudet i skolorna; och liberalerna i EU vill skicka trupper till hjälp och stödpaket.

Tja, är väl snarare att ogilla dem. Jag ogillar mycket folk som jag ser. Pajaser som har röd slips och svart skjorta när man ska ha kostym på sig, folk med rastaflätor, folk med jogging skor med kostymbyxor, folk med tatueringar, folk med piercingar (utöver kvinnor med örhängen that is). Men jsg tolererar dem ändå för de har rätt att vara hur de vill.

På samma sätt kunde jag inte bry mig mindre om tant agda är rasist, så länge hon inte bultar skiten ur invandrare med sin blytyngda käpp.

Du får inte demokrati av att tolerera odemokratiska strömningar.
« Last Edit: February 28, 2014, 04:37:30 pm by Modig »

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #932 on: February 28, 2014, 04:32:44 pm »
Tja, är väl snarare att ogilla dem. Jag ogillar mycket folk som jag ser. Pajaser som har röd slips och svart skjorta när man ska ha kostym på sig, folk med rastaflätor, folk med jogging skor med kostymbyxor, folk med tatueringar, folk med piercingar (utöver kvinnor med örhängen that is). Men jsg tolererar dem ändå för de har rätt att vara hur de vill.

På samma sätt kunde jag inte bry mig mindre om tant agda är rasist, så länge hon inte bultar skiten ur invandrare med sin blytyngda käpp.
Ogillar nog ännu fler typer av människor. Håller med om att det handlar om att inte diskriminera eller hata människor bara för det, vad du tycker om dem är en annan sak.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #933 on: February 28, 2014, 06:38:55 pm »
Fyfan för Borgar media. Demonstranterna(neo nazister) i Ukraina är inte för demokrati och dom är inte häller en majoritet i landet, utan använder våld för att att få sin vilja igenom.

Men man gör inte ett skit om det på radio och TV.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #934 on: February 28, 2014, 09:23:12 pm »
Finns det borgarmedia? Senaste gången jag kollade kontrollerades median av vänsternissar.

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #935 on: February 28, 2014, 09:43:21 pm »
Diplex. Snälla du. Även om Elias är överdrivet hjärntvättad, media är inte "kontrollerad av vänsternissar". Kollar man på GP i Göteborg driver de närmast valkampanj för folkpartiet året om. Media finns som stödjer alla blocken.

Offline Kletpelle

  • Private
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #936 on: February 28, 2014, 10:44:18 pm »
Diplex. Snälla du. Även om Elias är överdrivet hjärntvättad, media är inte "kontrollerad av vänsternissar". Kollar man på GP i Göteborg driver de närmast valkampanj för folkpartiet året om. Media finns som stödjer alla blocken.

+1

Offline Tali

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 747
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #937 on: February 28, 2014, 11:03:19 pm »
Även om vänsternissar, främst miljöpartister, är överrepresenterade i media finns det fortfarande tidningar till mot mitten av skalan, tacksamt nog. Svenska dagbladet till exempel.

Twittervänstern är dock extremt duktiga på att höras och göra en höna av en fjäder, så det ger ju en skev bild.

Offline CharlesVasser

  • Colonel
  • *
  • Posts: 2418
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #938 on: February 28, 2014, 11:07:05 pm »
Sen har vi SD´s flashback krigare som förtrycker på nätet.

Offline Tali

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 747
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #939 on: February 28, 2014, 11:56:50 pm »
Sen har vi SD´s flashback krigare som förtrycker på nätet.

Ja, verkligen. Flashbacks I&I-forum näst intill underhållande att läsa. Större skara hycklare, pseudo-vetenskap och generell inavel får man leta efter.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #940 on: March 01, 2014, 10:06:06 am »
Även om vänsternissar, främst miljöpartister, är överrepresenterade i media finns det fortfarande tidningar till mot mitten av skalan, tacksamt nog. Svenska dagbladet till exempel.

Twittervänstern är dock extremt duktiga på att höras och göra en höna av en fjäder, så det ger ju en skev bild.

Den mesta media är borgerlig.

Senast jag kollade utgjorde inte Arbetaren och ETC majoriteten av media.

Har hört att det är lite meningen med opposition att höras.
« Last Edit: March 01, 2014, 10:10:28 am by Modig »

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #941 on: March 01, 2014, 10:22:35 am »
Nej, men har du tänkt på de som faktiskt skriver artiklarna?

http://www.dn.se/debatt/asiktsklyftan-okar-mellan-journalister-och-allmanhet/

"Journalister som sympatiserar med miljöpartiet (41 procent av kåren) är som ofta sägs likt vattenmelonen gröna utanpå och röda inuti. Men de är inte mer röda än vad Miljöpartister i allmänhet är.
Att journalistkåren inte är åsiktsrepresentativ för allmänheten beror alltså till stor del på att ”borgerliga journalister” placerar sig betydligt mer i mitten, och inte så långt till höger som ”borgerliga väljare” gör."

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #942 on: March 01, 2014, 10:24:53 am »
Vad är DN?

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #943 on: March 01, 2014, 10:33:24 am »
Dagens Nyheter. Rätt neutral i mina ögon, och dessutom har artikeln skrivits av en professor inom journalistik.


Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #944 on: March 01, 2014, 10:37:58 am »
Hur kan de vara neutrala? De har en ledarsida.

"Mitten" är borgare.