Language boards > Off Topic

Favorit bok, film eller spel?

(1/9) > >>

Alfred:
Som titeln säger.

Skriv gärna varför och vad var det bästa med den. Men om det är en spoiler av något slag kan ni gärna använda "Spoiler" för att andra inte behöver veta vad som kommer hända i det.

Ni får gärna diskutera med varandra och rekommendera andra val om ni vill.

Håll politiken utanför denna tråden, tack.

Svensson:
Favoritbok: Mina drömmars stad
Favoritfilm: Den gode, den onde, den fule
Favoritspel: LOTRO

Granath:
Favoritbok: Gillar många böcker men Bilbo har en särskild plats i mitt hjärta. Annars så gillar jag Generation Kill och boken som Löjtnant Nate skrev, efter att ha sett tv-serien Generation kill såpass många gånger så är det roligt att läsa om det och få en annan inblick i deras liv under invasionen utav Irak. Har även en förkärlek till 40k även om det kanske inte är en sådan hög litterär nivå på många av de böckerna så är de underhållande och det är allt som räknas. Death's Head får ett hedersnämnande eftersom den också är lik många av 40k böckerna, mycket action, nästan hjärndött men ack så tillfredställande.
Favoritfilm: Kellys hjältar, alltid trevlig att se. Som ni kan se så har jag svårt att bara nämna en, har ju blivit kallad för cinephile utav vissa personer. Men nu säger jag Kellys hjältar så får det vara bra.
Favoritspel: Crusader Kings 2 är alltid skoj, att som vikingledaren av Nantes i Bretagne erövra stora delar utav Storbritannien och sedan kasta bort allt det för att erövra den Ryska stäppen och Kaukasus är alltid skoj. Så mycket som händer i den delen av världen, allt från Bysans intriger till stäppnomader till Ryssar och Mongoler.
Många olika religioner som slåss om inflytande, skoj skoj.

Modig:
Av mina böcker håller jag av Robert E. Howards Conan-böcker extra mycket, förutom de självklara Sagan om ringen-böckerna.

Vad gällande film anser jag Sagan om Ringen-filmerna och Star Wars vara tidlösa klassiker. Hobbit-filmerna borträknade.

Warband och Age of Conan får stå som mina favoritspel.

Granath:

--- Quote from: Modig on January 14, 2014, 09:00:06 pm ---Av mina böcker håller jag av Robert E. Howards Conan-böcker extra mycket, förutom de självklara Sagan om ringen-böckerna.

Vad gällande film anser jag Sagan om Ringen-filmerna och Star Wars vara tidlösa klassiker. Hobbit-filmerna borträknade.

Warband och Age of Conan får stå som mina favoritspel.

--- End quote ---

Det påminner mig, måste börja läsa min Conan bok som jag har någonstans här hemma.
Age of Conan lirar jag ibland, inte lika mycket som under hösten men ibland.
Vilken klass spelar du mest som?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version