Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 217716 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Bamse

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 384
  • Former 15th Hussar SCoH, 16e Hussard Cpt.
    • View Profile
  • Nick: 16e_Huss_Lt_Bamse
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #225 on: January 18, 2014, 08:33:53 am »
Dem feels, Modig...

Skitcoolt troll är vad du är :D

Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik

Modig nu får du för fan sluta. Jag skiter fullständigt hur mycket du än ogillar Wismar, Dina kommentarer är för fan rena rama personhoppen! Du har nu kallat han för både en idot samt "Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik". Antingen skärper du dig eller så åker du på en varning!


Current: 16e Regiment de Hussards - Lieutenant Bamse
Past Regiments: 15th Hussars - Staff Corporal of Horse | K1. Kungliga Livgardet Till Häst

Offline Carolus.

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 4703
  • Norge är ändå helt okej
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #226 on: January 18, 2014, 09:42:45 am »
Calle, man behöver inga gilla Thatcher. Min poäng var att hon sa att labour skulle föredra att de fattiga var fattigare så länge detta drabbade de rika ännu värre.

Vilket det lite är att säga att ojämlikheten har ökat.

Men det är ju inte ett dugg bra någonstans Henrik :'(

Dem feels, Modig...

Skitcoolt troll är vad du är :D

Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik

Modig nu får du för fan sluta. Jag skiter fullständigt hur mycket du än ogillar Wismar, Dina kommentarer är för fan rena rama personhoppen! Du har nu kallat han för både en idot samt "Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik". Antingen skärper du dig eller så åker du på en varning!

Va? Gillar han inte Wismar? Han som är en sådan sympatisk & altruistisk person som är blommande full av medkäsla, wow Modig.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #227 on: January 18, 2014, 11:24:30 am »
Dem feels, Modig...

Skitcoolt troll är vad du är :D

Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik

Modig nu får du för fan sluta. Jag skiter fullständigt hur mycket du än ogillar Wismar, Dina kommentarer är för fan rena rama personhoppen! Du har nu kallat han för både en idot samt "Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik". Antingen skärper du dig eller så åker du på en varning!

Det är lugnt befogat. Pröva på att läsa vad han skriver.

Om du ska fortsätta vara så omotiverat arg, kom mot mig, broder. Stäm mig.

Förresten, vem fasen är du, och vart kom du från, hävdandes denna moraliska överhet? Har du ens läst några av våra diskussioner?
« Last Edit: January 18, 2014, 11:27:25 am by Modig »

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #228 on: January 18, 2014, 11:26:55 am »
Det är skillnad på att inte gilla och att öppet hata och påhopp.

det brukade vara någorlunda argument men nu är det bara idioti.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #229 on: January 18, 2014, 11:29:09 am »
Det är skillnad på att inte gilla och att öppet hata och påhopp.

det brukade vara någorlunda argument men nu är det bara idioti.

Lol. Som om det kom något någonsin från dig som skulle kunna kallas argument.

Offline Baron

  • Corporal
  • *
  • Posts: 41
  • I don't even..
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #230 on: January 18, 2014, 01:02:17 pm »
Jeez, det är fan samma jävla rundgång vart man än vänder sig när det kommer till politik på internet. Vad är det ni försöker komma fram till? Och lägg ner häxjakten på oliktänkande, skitungar.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #231 on: January 18, 2014, 01:04:00 pm »
Jeez, det är fan samma jävla rundgång vart man än vänder sig när det kommer till politik på internet. Vad är det ni försöker komma fram till? Och lägg ner häxjakten på oliktänkande, skitungar.

Racism is bad, m'kay.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #232 on: January 18, 2014, 02:09:36 pm »
Vad tycker du om att man inte kan bli fälld för hets mot folkgrupp mot svenskar, modig?

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #233 on: January 18, 2014, 02:23:31 pm »
Vad tycker du om att man inte kan bli fälld för hets mot folkgrupp mot svenskar, modig?

En nationell identitet är inte en folkgrupp, Oscar.

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #234 on: January 18, 2014, 02:30:38 pm »
För övrigt anser jag hets mot folkgrupp vara ganska ologiskt, då det redan är olagligt att kränka människor, misshandla människor, etc etc. Det man gör det på grund av spelar mindre roll, förtal skulle lika gärna kunna användas för någon som kränker någon baserat på etnicitet.

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #235 on: January 18, 2014, 04:09:15 pm »
Vad tycker du om att man inte kan bli fälld för hets mot folkgrupp mot svenskar, modig?
Den här specifika lagen är till för att skydda minoriteter, lagens benämning borde vara mer tydlig. Samlingen av hatbrottslagar som vi har i Sverige innefattar även generell diskriminering mot Svenskar.

Offline Bamse

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 384
  • Former 15th Hussar SCoH, 16e Hussard Cpt.
    • View Profile
  • Nick: 16e_Huss_Lt_Bamse
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #236 on: January 18, 2014, 04:21:49 pm »
Dem feels, Modig...

Skitcoolt troll är vad du är :D

Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik

Modig nu får du för fan sluta. Jag skiter fullständigt hur mycket du än ogillar Wismar, Dina kommentarer är för fan rena rama personhoppen! Du har nu kallat han för både en idot samt "Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik". Antingen skärper du dig eller så åker du på en varning!

Det är lugnt befogat. Pröva på att läsa vad han skriver.

Om du ska fortsätta vara så omotiverat arg, kom mot mig, broder. Stäm mig.

Förresten, vem fasen är du, och vart kom du från, hävdandes denna moraliska överhet? Har du ens läst några av våra diskussioner?

För det första så är vi inte släkt så jag vill gärna inte att du kallar mig din "Broder" så det dravlet kan du fortsätta med någon annan stans för jag välkommnar det inte.

Vem jag är och vart jag kommer från är dock inte relevant. Moralisk överhet? Vad sägs som sunt förnuft om vad man säger!
Ditt sätt att bete dig på internet påminner om en pojkspoling som fått för lite kärlek, och tar ut det på nätet för att slippa stå för konsekvenserna.
 Att läsa psykologi och samtidigt gå igenom dina kommentarer på trådar är som ett uppslagsverk av mänsklig dekadans.

Jag struntar totalt i vad ni har för diskussioner. Det enda som framgår är att du gång på gång går över från vanliga argument till att bara använda förtal mot personer när du insett att du inte kan leda konversationen längre.

Så nu tycker jag unge herr Modig stoppar in nappen och kryper i sängs!
Skäms!




Current: 16e Regiment de Hussards - Lieutenant Bamse
Past Regiments: 15th Hussars - Staff Corporal of Horse | K1. Kungliga Livgardet Till Häst

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #237 on: January 18, 2014, 04:33:22 pm »
Bamse, du fattar att han mer eller mindre bara är ute efter att göra folk som du förbannade, eller hur?

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #238 on: January 18, 2014, 05:09:04 pm »
Dem feels, Modig...

Skitcoolt troll är vad du är :D

Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik

Modig nu får du för fan sluta. Jag skiter fullständigt hur mycket du än ogillar Wismar, Dina kommentarer är för fan rena rama personhoppen! Du har nu kallat han för både en idot samt "Bryr dig inte ens om att du är dum i huvudet mestadels. l2logik". Antingen skärper du dig eller så åker du på en varning!

Det är lugnt befogat. Pröva på att läsa vad han skriver.

Om du ska fortsätta vara så omotiverat arg, kom mot mig, broder. Stäm mig.

Förresten, vem fasen är du, och vart kom du från, hävdandes denna moraliska överhet? Har du ens läst några av våra diskussioner?

Det var en enkel populärkultursreferens. Väldigt enkel faktiskt. Varför bokstavstolkar du den? Gör du det med allt? ----> För det första så är vi inte släkt så jag vill gärna inte att du kallar mig din "Broder" så det dravlet kan du fortsätta med någon annan stans för jag välkommnar det inte.

Hävdar icke överhet --> Vem jag är och vart jag kommer från är dock inte relevant. Moralisk överhet? Vad sägs som sunt förnuft om vad man säger!
Antagande personangrepp --> Ditt sätt att bete dig på internet påminner om en pojkspoling som fått för lite kärlek, och tar ut det på nätet för att slippa stå för konsekvenserna.
Hävdar överhet --> Att läsa psykologi och samtidigt gå igenom dina kommentarer på trådar är som ett uppslagsverk av mänsklig dekadans.

Motsäger sig personangrepp --> Jag struntar totalt i vad ni har för diskussioner. Det enda som framgår är att du gång på gång går över från vanliga argument till att bara använda förtal mot personer när du insett att du inte kan leda konversationen längre.

Personangrepp/Förminskning --> Så nu tycker jag unge herr Modig stoppar in nappen och kryper i sängs!
Användande av motståndares ord och begrepp --> Skäms!

Ojojojoj. Så motsägande. Blir lite vimsig här faktiskt.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #239 on: January 18, 2014, 05:12:41 pm »
Vad tycker du om att man inte kan bli fälld för hets mot folkgrupp mot svenskar, modig?
Den här specifika lagen är till för att skydda minoriteter, lagens benämning borde vara mer tydlig. Samlingen av hatbrottslagar som vi har i Sverige innefattar även generell diskriminering mot Svenskar.
Är det då ok att diskriminera judar i Israel?