Poll

?

Should be allowed.
27 (32.5%)
Should not be allowed.
16 (19.3%)
Should be punished by death
10 (12%)
No, it's horrible
19 (22.9%)
It's ok i guess :/
11 (13.3%)

Total Members Voted: 81

Author Topic: Firing in charge! For or ageanst?  (Read 20214 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #60 on: December 06, 2013, 10:24:07 pm »
Nazister blir bannade här tyvärr :D

"Tyvärr"

Offline CharlesVasser

  • Colonel
  • *
  • Posts: 2418
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #61 on: December 06, 2013, 11:54:37 pm »
Jag är som mina vänner kallar mig "kommunist" så var ironisk med "tyvärr" hoppas det framgick.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #62 on: December 07, 2013, 12:49:13 am »
Jag är som mina vänner kallar mig "kommunist" så var ironisk med "tyvärr" hoppas det framgick.

Haha, don't you worry. Än drar ironin ett sista rosslande andetag på det interna nätet!

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #63 on: January 13, 2014, 11:06:56 pm »
Ganska givet att man måste få skjuta under chargen för att man ska kunna ha vettig melee över huvudtaget.

Oftast dåliga regementen som försöker skydda sig från melee som prefererar no-FiC, eller idioter som inte förstår dynamiken bakom det, samt vissa andra implikationer.

Offline CharlesVasser

  • Colonel
  • *
  • Posts: 2418
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #64 on: January 14, 2014, 08:10:01 am »
Har faktiskt ändrat uppfattning under senare tiden och jag tror jag håller mig dig Hekko.

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #65 on: January 14, 2014, 02:07:37 pm »
Alltså problemet är att det inte är helt tydligt och att det är ganska konterintuitivt. Folk har på något vänster fastnat i tankemönstret att man har en fördel i shooting om man kör en firing in the charge. Vilket stämmer om man antar att motståndarledaren är hjärndöd. Ifall han inte är det kommer han beordra samma sak och då blir det inte så att man drar någon nytta av att skjuta i chargen.

Det andra är att folk menar att det går att ha vettig tävlingsinriktad melee fast man har no-FiC vilket stämmer till en grad, men är en fantasi på många sätt och vis. Om man ser på vårt linjeslag mot 77y i NWL som ett exempel: Jag skulle säga att vi är en eller två smulor vassare i melee. Trots det är det 77y som söker melee 6 gånger, vi gör det 3 gånger (efter att vi skjutit sönder dem ordentligt före anfallet) och en gång så skjuter vi helt enkelt bort 77y totalt utan närstrid. Dvs. melee är inte direkt ett avgörande knep för att vinna linjeslag på en hög nivå med no-FiC då man måste skjuta och manövrera massor för att det ska funka, och i den situationen kunde man lika gärna fortsätta skjuta, för man har redan avgjort rundan.

Klart, om man ser på 83rds NWL linjeslag mot 22nd så är det tydligt att om man är helt hopplös i närstrid så är det kört hur som helst, men det kan inte direkt kallas spel på hög nivå.

No-FiC är dock helt najs för ledarna, för dom får känna sig extra viktiga när man ger många olika order etc. Men det är knappast rättvist eller önskvärt att ledarna ska leva livet medan alla andra bara chillar i linjen och väntar på att bli skjutna.

Offline Styrepils

  • Captain
  • *
  • Posts: 2079
  • Savior of virgins in distress!
    • View Profile
  • Nick: 52nd_Lt_Heimdall
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #66 on: January 14, 2014, 04:21:17 pm »
Ja, ettersom jeg har fått litt mer experience ser jeg poengene dine. Men med no-FiC ser vi at viktigheten av og posisjonere seg riktig før siste volley er viktigere, og alt avhenger av hva officeren gjør, og ikke gjør. Jeg liker begge deler, men liker FiC best da mer av regimetet blir involvert i selve kampen, og ikke all taktikk står på en person.

Dessuten mer skills og få regimentet til og spre seg ut først, deretter komme sammen for teamwork i melee.
                                          Courtesy of Alfred and MithrellaS!

Offline Rune

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 2185
  • <01:02:56> "[Louis] lou": i retired
    • View Profile
  • Nick: runal
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #67 on: April 07, 2014, 01:28:47 pm »
Folk tar alt for seriøst. Er et forum, og Michael har rett. Er et stort forum, du trenger ikke lese alt og lage drama ut av ingenting.

Det er akkurat det jeg mener, men disse svenskene tar det som vanlig alt for seriøst.
Lustigt att du säger "som vanligt".


xD hvis du tar en spøk like hardt som du tok en pikk så hadde alt hvert ok.
Legend.

Offline OttoFIN

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 2588
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #68 on: July 27, 2014, 09:47:03 pm »
Firing in charge should be allowed, but not reloading.

AeroNinja

  • Guest
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #69 on: July 27, 2014, 09:49:48 pm »
Firing in charge should be allowed, but not reloading.
This. Fully agreed.

Offline Keita

  • Major General
  • **
  • Posts: 3560
  • deco, mezzala, regista, guiniesta, picolas nepe
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #70 on: July 27, 2014, 11:37:13 pm »
Firing in charge should be allowed, but not reloading.
#NoFiC
balenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balencibalenci balenci

Offline Josh Faraday

  • Colonel
  • *
  • Posts: 5517
  • Desires Stroh 80.
    • View Profile
  • Nick: Arminius
  • Side: Neutral
Re: Firing in charge! For or ageanst?
« Reply #71 on: November 06, 2014, 04:05:55 pm »
There should be no FIC.
Arminius/Dennis Bergkamp/Tristan Bouvier/J.P. ...

All my life I’ve been fearful of defeat. But now that it has come it’s not near as terrible as I’d expected. The sun still shines, water still tastes good…glory is all well and good but life is enough, nay?