Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 222800 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1005 on: March 02, 2014, 11:34:32 pm »
Vad Bradley Manning läckte är annars ett fint exempel på USAs militär... Eller förlåt, Chelsea efter att han ville bli en hen.

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1006 on: March 02, 2014, 11:44:16 pm »
Hen? Vafan är en hen egentligen, har han både kuk och fitta? Har han en kuk är han väl fanemig en man, varesig han vill kalla sig själv en flicka eller ej.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1007 on: March 03, 2014, 12:20:19 am »
Hen? Vafan är en hen egentligen, har han både kuk och fitta? Har han en kuk är han väl fanemig en man, varesig han vill kalla sig själv en flicka eller ej.

Fel. Transfobiskt. Kön är en social konstruktion. Maskulinitet och/eller femininitet och uppfattningen om dessa kommer inte ifrån det fysiska könet. Därför är den individuella identifieringen om vad man är för kön den enda parametern för om man är man eller kvinna.

Det är inte som att du ber om att få titta på småbarn som inte än funnit sin könsidentitets kön för att vara säker, eller hur?

Väljarbasen utgör inte partiet.


Om jag förstod dig rätt påstådde du att SD inte skulle existera om lagen om hets efterföljdes, då alla dess politiker skulle vara skyldiga till brott? Eller är jag ute och cyklar?

Mestadels, men ort sagt ja. Om lagen efterföljdes skulle det även betyda/innebära ett samhällsklimat mer villigt att bekämpa rasism.

Avpixlat borde stängas ned. Ekeroth borde åtalas för avpixlat som ansvarig utgivare. Thoralf är till och med under förundersökning för sin blogg.
« Last Edit: March 03, 2014, 12:38:54 am by Modig »

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1008 on: March 03, 2014, 12:23:06 am »
Tja, hur ska världen bli när vi inte kan veta vem har en kuk och vem har en fitta? such confus


told that bih don't @ me

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1009 on: March 03, 2014, 10:40:51 am »
Minskar överbefolkningen iaf....

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1010 on: March 03, 2014, 01:34:36 pm »
Jag är inte en människa. Bara för att jag ser ut som en, och har allt en människa har, så vill jag ändå inte vara en.. Nej, jag tror jag vill vara en falk eller liknande. Det tycker jag.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1011 on: March 03, 2014, 03:06:31 pm »
Jag är inte en människa. Bara för att jag ser ut som en, och har allt en människa har, så vill jag ändå inte vara en.. Nej, jag tror jag vill vara en falk eller liknande. Det tycker jag.

Du är helt fri att gå och leva som en falk, Diplex.

Varför vill du sätta uppfattningar, sociala konstruktioner och identitet till fysiska attribut? Könstigt. Ja, du har ett fysiskt kön, men det spelar ingen boll för könsidentiteten. Du bär inte klänning för att ditt kön går innåt, du tror inte du är tuff och bättre än tjejer för att ditt kön går utåt.
« Last Edit: March 03, 2014, 03:10:45 pm by Modig »

Offline Tali

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 747
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1012 on: March 03, 2014, 04:42:20 pm »
Fel. Transfobiskt. Kön är en social konstruktion. Maskulinitet och/eller femininitet och uppfattningen om dessa kommer inte ifrån det fysiska könet. Därför är den individuella identifieringen om vad man är för kön den enda parametern för om man är man eller kvinna.

Jag håller med dig. Det ät så svårt att leva i ett samhälle där ingen respekterar din identited, och insisterar på att kalla dig pronomen som du är obekväm med.

Hela mitt liv har jag identiferat mig som en feudal hertig från 1200-talets england, men inte en jävel kallar mig för "Ers gudomliga nådhet".


Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1013 on: March 03, 2014, 04:58:51 pm »
Vad är det för fel med att utgå ifrån det fysiskt uppenbara könet när man benämner någon?

Rent pragmatiskt borde det väl vara den mest logiska utgångspunkten utan att man lägger mer värderingar i det.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1014 on: March 03, 2014, 05:07:55 pm »
Men ingenting ni lägger vid könen kommer ifrån det fysiska könet.

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1015 on: March 03, 2014, 05:33:53 pm »
Men vad fan är poängen med att konstla till det.

Har Roger en kuk mellan benen så får vi väl för i helvete utgå ifrån att han är av det maskulina könet, hur innerligt han ändå vill ha en fitta.
Hans egen personliga förkärlek till vad som okultiverade bonnläppar skulle beskriva som feminint beteende eller vice versa är väl inte relevant över huvud taget.

Jag håller med dig om att det som vi uppfattar som könsidentitet inte är mer än en social konstruktion, men det påverkar inte fysisk fakta och kategorisering.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1016 on: March 03, 2014, 06:09:04 pm »
Men om Roger har en förkärlek för det feminina, kan se sig själv som feminin, och kan ses som feminin, blir han inte kvinnlig då?

Och om Roger då byter ut sitt kön mot en fitta?

Som sagt, den fysiska kategoriseringen är en sak. Påpekar att våran könskategorisering går efter den sociala konstruktionen i grund och botten, inte det fysiska könet.

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1017 on: March 03, 2014, 06:16:39 pm »
Även om jag är progressiv och liberal och brukar hålla med om saker angående personers frihet, så är detta inte något jag håller med om. Vi kan ju inte vända baserna av vår samhälle på huvudet, allt utgår från könet och om det nu finns inget kön så har vårt samhälle ramlat ihop.


told that bih don't @ me

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1018 on: March 03, 2014, 06:33:12 pm »
Jag är inte en människa. Bara för att jag ser ut som en, och har allt en människa har, så vill jag ändå inte vara en.. Nej, jag tror jag vill vara en falk eller liknande. Det tycker jag.

Du är helt fri att gå och leva som en falk, Diplex.

Varför vill du sätta uppfattningar, sociala konstruktioner och identitet till fysiska attribut? Könstigt. Ja, du har ett fysiskt kön, men det spelar ingen boll för könsidentiteten. Du bär inte klänning för att ditt kön går innåt, du tror inte du är tuff och bättre än tjejer för att ditt kön går utåt.

Nej inte alls, självklart talar jag bara om män och kvinnor rent fysiskt och kroppsligt.

Men om Roger har en förkärlek för det feminina, kan se sig själv som feminin, och kan ses som feminin, blir han inte kvinnlig då?

Och om Roger då byter ut sitt kön mot en fitta?

Som sagt, den fysiska kategoriseringen är en sak. Påpekar att våran könskategorisering går efter den sociala konstruktionen i grund och botten, inte det fysiska könet.

Det vi menar är ju att man klassas som något om man inte går ut till alla man möter och säger det motsatta. Om Roger vill vara tjej och anser sig själv som en tjej så kommer jag ju självklart respektera hans val ifall jag känner till det, annars skulle jag kalla Roger för en man.

Offline Carolus.

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 4703
  • Norge är ändå helt okej
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1019 on: March 04, 2014, 05:48:54 pm »


Min gode vän Herr Vasser skickade denna underbara länk till mig idag. Riktigt vackert litet tal från en karl som hade sorterat sina värderingar ordentligt. RIP in peace Olof!