Poll

Vad tycker ni?

Ja, jag vill se en överstatlig union där vi smider länderna samman.
Ja, men jag vill se en mellanstatlig union som EU var en gång i tiden.
Nej!
Osäker

Author Topic: Skandinavisk / Nordisk Union?  (Read 44437 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Rhen

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3190
  • Dieu et mon droit
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #195 on: June 27, 2016, 04:16:40 pm »
Jo, men der begynte han på Engelsk haha
Då missförstår ingen mig ju  :P

Fast det är en skandinavisk board, det är meningen att vi ska prata skandinaviska här. Jag lovar dig, norrbaggarna och danskarna fattar vad du skriver även om du inte fattar vad de skriver i all din svensknormhet  ;)

svenskejævler

Tror benämningen nuförtiden är fucking suedis. kappa

Blant dokke sjølv, kanskje.

Offline Painmace

  • Donator
  • *
  • Posts: 493
  • I'm not active in Mount & Blade related stuff
    • View Profile
    • Imperial Black Legion Homepage
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #196 on: June 27, 2016, 08:35:49 pm »
Lel. Kliar din offerkofta? Här i Sverige säger vi ifrån när någon är dum i huvudet och att vilja stänga gränser för folk med visst utseende eller härkomst är banne mig dumt i huvudet. Jag förstår inte riktigt hur du definierar en diskussion om du förväntar dig att du ska få sitta och spy rassegalla och vill att vi svarar med "Jaföfan! Vi måste ta tillbaks vårat land från ohyran! Skjut de jävlarna! Sverige åt svenskarna" - bla, bla, bla, bla - som de gör på rasseryggdunkar-Avpixlat. Lika mycket som du har rätt att utrycka dina nasseåsikter har vi rätten att påpeka att du är liten dum P12-nasse som förhoppningsvis kommer fatta att det är en falsk gemenskap du söker när dina kulor ramlat ner.

Jaså, du bor i någonstans i Sverige med andra svenskar och har kompisar som inte är inavlade bönder? Grattis och välkommen till världen. Det dära "känner faktiskt invandrare"-kortet är fan det sämsta i världshistorien. Hur dina kompisar ser ut har ingen som helst påverkan på dina åsikter eller hur moralisk du är. Bara det faktum att du mäter dina kompisar efter hur "svenska" de är bevisar ju bara vilken liten rasseröv du är. Senast jag kollade är alla som bor i Sverige svenskar, men du kanske vill hävda att det handlar om utseende?


Det enda jag ser i din text er en typical 2016 moist liten  triggered bitch.
Va fan är det här för bs "Det dära "känner faktiskt invandrare"-kortet är fan det sämsta i världshistorien.". Vad är du då? Det ända du har sagt hittills är hur dum och korkad i huvudet jag är eller för sökt säga något annat otrevligt. Så vem är du då som är så mycket bättre än mig och har den gudomliga vetenskapen att jag är en nasse och rasse? Tror du inte jag skulle vara något mer vulgär som du är hela tiden? Låter som om du är en typiskt outbildad idiot som blir sur när ingen tycker lika för då är demokratin sönder, för demokrati fungerar bara när de tycker samma som du. Eller?

Jag har inte sagt något om ras, färg eller utseende i huvud taget. Det jag har sagt är kulturer och människor från x länder. Har jag sagt något alls som ens är nära "Jaföfan! Vi måste ta tillbaks vårat land från ohyran! Skjut de jävlarna! Sverige åt svenskarna"? Näh trodde inte det heller.
Anledningen att jag säger att jag inte vill att folk från x länder ska flytta till Sverige är för att de flesta inte hjälper samhället, om de är så bra personer etc varför flyttar de till Sverige först i början och inte stannar kvar där de delar kultur, språk och historia med sina landsmän och landskvinnor (så jag inte triggar någon feminist). Nämn ett öst land som det inte är rätt så dålig livstandard för att vara ett Europeiskt land. De har ju också lättare att få jobb där än vad de har i Sverige, om de inte vill ha ett lågt betalande jobb, som det flesta människor inte vill då alla vill tjäna pengar.

Jag har inte nämnt något land som är i ett krig aka Irak, Iran Afghanistan, Syrien etc. Om du inte är helt pantad så vet du också hur för jävligt vissa invandrare (inte svart, INVANDRARE, IKE SVENSKT BAKGRUND) beter sig i Sverige. Inte alla, men en stor dell nog för att det ska vara ett problem. Malmö, Rinkeby, Tensta är områden som inte är ens likt om du åker baks i tiden 10-20 år. De som inte försöker integrera med det land de flyttar till är för det mest de som också beter sig som grottmänniskor. 
Några av de flyktingar som kom från den senaste mas invandringen i början av året (stod till och med i Dagens Nyheter). Klagade på att de inte tyckte om frukosten och att sängarna inte var bekväma, vilken fucking flykting som flyr från förstörda städer och död klagar på sånt fucking skit, ja, jag skulle också tycka det sög om jag var dem men jag skulle inte klaga som om det var ett jävla hotel.

Senast jag kollade är alla som bor i Sverige svenskar, men du kanske vill hävda att det handlar om utseende?
Svårt att tro att en tysk medborgare som bor i Sverige för att arbeta är svensk. Det är skillnad på att vara en medborgare och sen vara från landet. Om jag blir en medborgare i ett land som Syrien skulle troligen inte en enda kotte säga att jag var syrisk.

Varför är de stackars romer här och tigger då, om det nu är så enkelt att bara svärma över till ett land och leva på bidrag? Det har aldrig hänt och kommer aldrig hända. Det samma jädra dravel varje gång någon stat med ekonomi på uppgång skall gå med i EU. Göran Persson, den gamla buffeln, vart själv helt jävla vettskrämd för "Social Turism" när Polen skulle gå med i EU. "De kommer välla över gränserna och utnyttja våran välfärd. Risken finns." Sist jag kollade är de enda Polackerna som dräller in i landet svart-hantverkare och tandläkare. Fy vad jobbigt att du kan renovera din friggebod snorbilligt utan skatt och kan gå till tandläkaren på sommaren.

Bor du på en bondgård eller? Har du varit i Stockholm? Mindre än 3 år så är en det standard att se minst 3-4 romer som sitter och tigger. De flesta tjänar bättre än vad jag gör med sitt tiggande. De är här för att tjäna pengar sen dra hem till Rumänien igen, inte för att bli svenska medborgare.
Polackerna fuckar sönder för många svenska medborgare som jobbar som hantverkare, då de ser till att vara så jävla biliga och jobbar svart. Sure, great att det är billigt betyder inte att det är korrekt.


Now that UK have left EU, it seems like this Nordic group could happen.
EU is heading into the direction of creating USE = United States of Europe, the plan behind EU is to make it one nation. Some british guy wrote about it in 1926 or something i believe. I dont feel lile being in the same nation as the balkan countries.....

Nah bud. Thats just right wing fascist propaganda. Dont be ignorant. Nationalism skapar bara hat och motsättningar, vakna era jävla klåparsnorungar

Din profil skriker nationalism så förstår inte vad du menar

Historieintresse =/= Nationalism. Nazister har inte monopol på svenska flaggan. Du skulle inte kunna skilja ett äpple från ett päron, om du så slog huvudet i en fruktskål.

Nice, ännu en försök att dumförklara en, är det allt du kan och vet eller?

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #197 on: July 01, 2016, 05:34:33 pm »
Lel. Kliar din offerkofta? Här i Sverige säger vi ifrån när någon är dum i huvudet och att vilja stänga gränser för folk med visst utseende eller härkomst är banne mig dumt i huvudet. Jag förstår inte riktigt hur du definierar en diskussion om du förväntar dig att du ska få sitta och spy rassegalla och vill att vi svarar med "Jaföfan! Vi måste ta tillbaks vårat land från ohyran! Skjut de jävlarna! Sverige åt svenskarna" - bla, bla, bla, bla - som de gör på rasseryggdunkar-Avpixlat. Lika mycket som du har rätt att utrycka dina nasseåsikter har vi rätten att påpeka att du är liten dum P12-nasse som förhoppningsvis kommer fatta att det är en falsk gemenskap du söker när dina kulor ramlat ner.

Jaså, du bor i någonstans i Sverige med andra svenskar och har kompisar som inte är inavlade bönder? Grattis och välkommen till världen. Det dära "känner faktiskt invandrare"-kortet är fan det sämsta i världshistorien. Hur dina kompisar ser ut har ingen som helst påverkan på dina åsikter eller hur moralisk du är. Bara det faktum att du mäter dina kompisar efter hur "svenska" de är bevisar ju bara vilken liten rasseröv du är. Senast jag kollade är alla som bor i Sverige svenskar, men du kanske vill hävda att det handlar om utseende?

Jag har inte sagt något om ras, färg eller utseende i huvud taget. Jag bara hatar människor från andra länder och kulturer... bla, bla, bla, bla.

Det jag älskar med er små okynnesrassar är att inte en enda av er har slagit näsan i en uppslagsbok i modern tid.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism#Kulturell_rasism

Varsågod.

Varför är de stackars romer här och tigger då, om det nu är så enkelt att bara svärma över till ett land och leva på bidrag? Det har aldrig hänt och kommer aldrig hända. Det samma jädra dravel varje gång någon stat med ekonomi på uppgång skall gå med i EU. Göran Persson, den gamla buffeln, vart själv helt jävla vettskrämd för "Social Turism" när Polen skulle gå med i EU. "De kommer välla över gränserna och utnyttja våran välfärd. Risken finns." Sist jag kollade är de enda Polackerna som dräller in i landet svart-hantverkare och tandläkare. Fy vad jobbigt att du kan renovera din friggebod snorbilligt utan skatt och kan gå till tandläkaren på sommaren.

Bor du på en bondgård eller? Har du varit i Stockholm? Mindre än 3 år så är en det standard att se minst 3-4 romer som sitter och tigger. De flesta tjänar bättre än vad jag gör med sitt tiggande. De är här för att tjäna pengar sen dra hem till Rumänien igen, inte för att bli svenska medborgare.
Polackerna fuckar sönder för många svenska medborgare som jobbar som hantverkare, då de ser till att vara så jävla biliga och jobbar svart. Sure, great att det är billigt betyder inte att det är korrekt.

Oj, oj, oj, oj, oj, vad är det jag hör?! Är det lite rasse-elitism jag känner av! Menar du att du bor i staden och inte på landet? Hur ska du någonsin kunna värna landet Sverige när du inte har någon som helst kontakt med det? Du vart mig en gullig en!

Kul förresten att ni yngre stadsbor under 3 år bara ser 3-4 stycken romer som tigger i staden, måste vara skönt för er  ;D

De tjänar mer än dig för du tjänar ingenting, ditt nöt. De är här för att tjäna pengar och skicka tillbaks till Rumänien - till deras barn så de får gå i skola, bära glasögon och få sin medicin. Inget annat. Om den svenska staten hade kunnat ge dem jobb hade de självklart stannat och flyttat sina familjer hit. Nu är det i stort sett omöjligt att anställa tiggande rumäner p.g.a formalia och pappersarbete.


Now that UK have left EU, it seems like this Nordic group could happen.
EU is heading into the direction of creating USE = United States of Europe, the plan behind EU is to make it one nation. Some british guy wrote about it in 1926 or something i believe. I dont feel lile being in the same nation as the balkan countries.....

Nah bud. Thats just right wing fascist propaganda. Dont be ignorant. Nationalism skapar bara hat och motsättningar, vakna era jävla klåparsnorungar

Din profil skriker nationalism så förstår inte vad du menar

Historieintresse =/= Nationalism. Nazister har inte monopol på svenska flaggan. Du skulle inte kunna skilja ett äpple från ett päron, om du så slog huvudet i en fruktskål.

Nice, ännu en försök att dumförklara en, är det allt du kan och vet eller?

Lel, är att vara dum allt du kan och vet eller?

Offline Painmace

  • Donator
  • *
  • Posts: 493
  • I'm not active in Mount & Blade related stuff
    • View Profile
    • Imperial Black Legion Homepage
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #198 on: July 01, 2016, 06:25:25 pm »
Aja, tror du lämnat punkten på denna thread rätt så mycket nu. Har försökt göra min punkt och min ide förståda men du försöker inte ens disskutera själva punkten utan spyr bara hat.
Mina ideer har inget med rassims o göra. Du känner inte mig och vet inte hur jag växt upp och mitt sett att se på saker är. (Har inget med om jag haft ett "svårt" eller enkelt liv)

Det enda diskutervärda du sagt till denna punkt är att jag inte läst wikipedia.
Låt oss gå tillbaka till threaden och diskutera dom iderena utan att bli personliga och bara snacka skit. Okej klarar vi av det eller?

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #199 on: July 01, 2016, 08:02:48 pm »
Aja, tror du lämnat punkten på denna thread rätt så mycket nu. Har försökt göra min punkt och min ide förståda men du försöker inte ens disskutera själva punkten utan spyr bara hat.
Mina ideer har inget med rassims o göra. Du känner inte mig och vet inte hur jag växt upp och mitt sett att se på saker är. (Har inget med om jag haft ett "svårt" eller enkelt liv)

Det enda diskutervärda du sagt till denna punkt är att jag inte läst wikipedia.
Låt oss gå tillbaka till threaden och diskutera dom iderena utan att bli personliga och bara snacka skit. Okej klarar vi av det eller?

Hörru, jag har påvisat flera gånger där du har helt och hållet fel, (alla gånger, hehe). Det är inte mitt problem att du är för korkad för att fatta och istället gnäller om personangrepp och att alla måste "disskutera" dina rasistiska åsikter på ditt sätt. Problemet är att du har suttit på rassesajter och fått bilden av att dina åsikter är okej, och om du ska ändra dig ska det ske på dina villkor - så som du vill ha det. För det är ju alltid synd om dig - de stora stygga SJW:erna och anti-rasisterna är så stygga mot dig. Funkar inte så, polarrrrn.

Om du tänker sitta och lägga rasistiska kommentarer, eller försöka argumentera för din rasistiska världsåskådning - då kommer du få skit för det. Så enkelt är det. Välkommen till världen utanför bajspixlat. Sluta gnäll nu.
« Last Edit: July 01, 2016, 08:06:02 pm by Modig »

Norwegian13

  • Guest
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #200 on: July 01, 2016, 10:55:15 pm »
Ta og ro dere ned ett hakk.

Vist dere har lyst å holde en politisk diskusjon så får dere være siviliserte. Vist ikke, kommer jeg til å stenge denne tråden. Dette går ikke vist dere bare skal drive og angripe hverandre. Dere kan godt få diskutere, men ikke angrip hverandre.

Offline Rhen

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3190
  • Dieu et mon droit
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #201 on: July 02, 2016, 09:16:01 pm »
Ta og ro dere ned ett hakk.

Vist dere har lyst å holde en politisk diskusjon så får dere være siviliserte. Vist ikke, kommer jeg til å stenge denne tråden. Dette går ikke vist dere bare skal drive og angripe hverandre. Dere kan godt få diskutere, men ikke angrip hverandre.

Kva er ein tråd utan salt?

Offline Biltema

  • Volunteer
  • *
  • Posts: 12
  • Nordisk Ungdom
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #202 on: July 02, 2016, 11:20:37 pm »
Jag tror på en nordisk rike, men ett kraftigt decentraliserat sådant. Ett organiskt samhälle där makten ligger närmast den som makten berör. Ett samhälle byggt på tro och starka traditioner som ger näring åt folket. Staten, i den mån den finns ska slå vakt om folkets rätt och ska alltid värna folkets intressen över allt annat. Den ska värna nationen i en större kontext, alltså inte endast det nuvarande folkkollektivet utan även de mångfaldigt fler döda förfäder men också våra framtida generationer. Jag är från Roslagens famn, men jag är även Svensk, Nordman och till sist men inte minst Europé.
Nationen var igår, den är idag och den är imorgon.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #203 on: July 02, 2016, 11:28:49 pm »
Jag tror på en nordisk rike, men ett kraftigt decentraliserat sådant. Ett organiskt samhälle där makten ligger närmast den som makten berör. Ett samhälle byggt på tro och starka traditioner som ger näring åt folket. Staten, i den mån den finns ska slå vakt om folkets rätt och ska alltid värna folkets intressen över allt annat. Den ska värna nationen i en större kontext, alltså inte endast det nuvarande folkkollektivet utan även de mångfaldigt fler döda förfäder men också våra framtida generationer. Jag är från Roslagens famn, men jag är även Svensk, Nordman och till sist men inte minst Europé.
Nationen var igår, den är idag och den är imorgon.

Man skulle kunna tro att Motgift var ett poesisällskap och inte en samling nassar  :P

Offline Biltema

  • Volunteer
  • *
  • Posts: 12
  • Nordisk Ungdom
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #204 on: July 03, 2016, 01:42:01 pm »
Jag tror på en nordisk rike, men ett kraftigt decentraliserat sådant. Ett organiskt samhälle där makten ligger närmast den som makten berör. Ett samhälle byggt på tro och starka traditioner som ger näring åt folket. Staten, i den mån den finns ska slå vakt om folkets rätt och ska alltid värna folkets intressen över allt annat. Den ska värna nationen i en större kontext, alltså inte endast det nuvarande folkkollektivet utan även de mångfaldigt fler döda förfäder men också våra framtida generationer. Jag är från Roslagens famn, men jag är även Svensk, Nordman och till sist men inte minst Europé.
Nationen var igår, den är idag och den är imorgon.

Man skulle kunna tro att Motgift var ett poesisällskap och inte en samling nassar  :P
Nationalism är vackert till skillnad från den kulturförstörande bolsjevismen.

Offline Furrnox

  • Lieutenant General
  • ***
  • Posts: 7983
  • Eternally incorrect, centre-left, asshole.
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #205 on: July 03, 2016, 03:12:46 pm »
Nationalism är alla knasiga ideologiers våta dröm och leder bara till krig och oreda.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #206 on: July 03, 2016, 03:33:11 pm »
Jag tror på en nordisk rike, men ett kraftigt decentraliserat sådant. Ett organiskt samhälle där makten ligger närmast den som makten berör. Ett samhälle byggt på tro och starka traditioner som ger näring åt folket. Staten, i den mån den finns ska slå vakt om folkets rätt och ska alltid värna folkets intressen över allt annat. Den ska värna nationen i en större kontext, alltså inte endast det nuvarande folkkollektivet utan även de mångfaldigt fler döda förfäder men också våra framtida generationer. Jag är från Roslagens famn, men jag är även Svensk, Nordman och till sist men inte minst Europé.
Nationen var igår, den är idag och den är imorgon.

Man skulle kunna tro att Motgift var ett poesisällskap och inte en samling nassar  :P
Nationalism är vackert till skillnad från den kulturförstörande bolsjevismen.

Säg det till den tredje världen som du och din "ideologi" stal århundraden av utveckling och resurser från. Fy så vacker imperialism och förintelsen är. Skäms att du ens försöker tycka något sådant.
« Last Edit: July 03, 2016, 03:36:07 pm by Modig »

Offline Carolus.

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 4703
  • Norge är ändå helt okej
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #207 on: July 04, 2016, 12:51:35 am »
Now that UK have left EU, it seems like this Nordic group could happen.
EU is heading into the direction of creating USE = United States of Europe, the plan behind EU is to make it one nation. Some british guy wrote about it in 1926 or something i believe. I dont feel lile being in the same nation as the balkan countries.....

Nah bud. Thats just right wing fascist propaganda. Dont be ignorant. Nationalism skapar bara hat och motsättningar, vakna era jävla klåparsnorungar

Din profil skriker nationalism så förstår inte vad du menar

Tyvärr, där högg du i sten. Döm ej folk på förhand. Väldigt viktig regel att leva efter.

Offline Painmace

  • Donator
  • *
  • Posts: 493
  • I'm not active in Mount & Blade related stuff
    • View Profile
    • Imperial Black Legion Homepage
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #208 on: July 04, 2016, 01:00:33 am »
Now that UK have left EU, it seems like this Nordic group could happen.
EU is heading into the direction of creating USE = United States of Europe, the plan behind EU is to make it one nation. Some british guy wrote about it in 1926 or something i believe. I dont feel lile being in the same nation as the balkan countries.....

Nah bud. Thats just right wing fascist propaganda. Dont be ignorant. Nationalism skapar bara hat och motsättningar, vakna era jävla klåparsnorungar

Din profil skriker nationalism så förstår inte vad du menar

Tyvärr, där högg du i sten. Döm ej folk på förhand. Väldigt viktig regel att leva efter.
Har du hört termen "Kasta inte sten i ett glasshus" och vet vad den inebär?

Offline bobertini

  • Major General
  • **
  • Posts: 3762
  • Stark <3<3<3
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #209 on: July 04, 2016, 02:58:42 pm »
inebär