Poll

Vad tycker ni?

Ja, jag vill se en överstatlig union där vi smider länderna samman.
Ja, men jag vill se en mellanstatlig union som EU var en gång i tiden.
Nej!
Osäker

Author Topic: Skandinavisk / Nordisk Union?  (Read 44681 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Rhen

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3190
  • Dieu et mon droit
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #180 on: June 24, 2016, 09:13:28 pm »
USE skulle vara great!  :)

Forferdelig.


Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #181 on: June 25, 2016, 02:03:25 pm »
En annan föredrar ju FREEEEEEEDOOOOOOM framför centralisering. Kanske bara är jag  :P

Offline Painmace

  • Donator
  • *
  • Posts: 493
  • I'm not active in Mount & Blade related stuff
    • View Profile
    • Imperial Black Legion Homepage
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #182 on: June 25, 2016, 03:00:31 pm »
USE skulle vara great!  :)
Så alla romänier greeker, slovakier och andra öst/baltiska länder kkommer flytta in till de större länderna som har ekonomi som kan stödja dem så de leva på statens bidrag. Det kommer inte bo en kotte kvar i de länderna.
Nej tack. Vad som behövs är en reset på EU, inte ta med de länder som inte enns kan fungera utan ekonomisla stöd från andra länder


« Last Edit: June 25, 2016, 08:40:29 pm by Painmace »

Offline Painmace

  • Donator
  • *
  • Posts: 493
  • I'm not active in Mount & Blade related stuff
    • View Profile
    • Imperial Black Legion Homepage
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #183 on: June 25, 2016, 03:02:43 pm »
Now that UK have left EU, it seems like this Nordic group could happen.
EU is heading into the direction of creating USE = United States of Europe, the plan behind EU is to make it one nation. Some british guy wrote about it in 1926 or something i believe. I dont feel lile being in the same nation as the balkan countries.....

Nah bud. Thats just right wing fascist propaganda. Dont be ignorant. Nationalism skapar bara hat och motsättningar, vakna era jävla klåparsnorungar

Din profil skriker nationalism så förstår inte vad du menar

Offline Painmace

  • Donator
  • *
  • Posts: 493
  • I'm not active in Mount & Blade related stuff
    • View Profile
    • Imperial Black Legion Homepage
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #184 on: June 25, 2016, 03:08:30 pm »
Now that UK have left EU, it seems like this Nordic group could happen.
EU is heading into the direction of creating USE = United States of Europe, the plan behind EU is to make it one nation. Some british guy wrote about it in 1926 or something i believe. I dont feel lile being in the same nation as the balkan countries.....

Hahahahaha. Erkänn att du tror det är judarna! Det är alltid judarna!

Du kan dock vara lugn. Balkanländerna vill vara i samma nation som små skrivbordsrassar som du heller.

Fan va mycket SJW de finns här. Alla är så typiskt svenska också. Om någon inte tycker det låter ok med att öppna gränsen för vem som helst är man nasse och rasist.
Bor i ett rätt så tät "icke" svenskt område och har kompisar som inte är "hel" svenska. Är bara realistisk.

England lämnade EU med dryg 2% skillnad.
Sverige gick med EU på dryga 52.3% om jag kommer ihåg rätt.
Hittils har ingen av er som "smutskastar" mig sagt något vettigt. Kom till backa mär ni har bättre att säga  ;)

Norwegian13

  • Guest
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #185 on: June 25, 2016, 05:07:34 pm »
Painmace, prøv å ikke "trippel-poste".

Ta heller og prøv å få alt i en melding ;)

Offline Painmace

  • Donator
  • *
  • Posts: 493
  • I'm not active in Mount & Blade related stuff
    • View Profile
    • Imperial Black Legion Homepage
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #186 on: June 25, 2016, 08:36:40 pm »
Sorry, was replying from my phone so i could only quote one guy at a time  :-\

Norwegian13

  • Guest
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #187 on: June 25, 2016, 09:44:18 pm »
Ah, no worries.

Also keep Scandinavian board to Scandinavian languages! ;D

Offline Edward Hay

  • Sergeant
  • *
  • Posts: 197
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #188 on: June 26, 2016, 01:42:31 pm »
Ah, no worries.

Also keep Scandinavian board to Scandinavian languages! ;D
Er ikke det hele poenget? xD
Former: 91st Pte | 18e SoP | 21e SoD | 1stRS LCpl | 78th CSjt | 84th Ens

Norwegian13

  • Guest
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #189 on: June 26, 2016, 01:52:59 pm »
Jo, men der begynte han på Engelsk haha

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #190 on: June 26, 2016, 05:16:19 pm »
Now that UK have left EU, it seems like this Nordic group could happen.
EU is heading into the direction of creating USE = United States of Europe, the plan behind EU is to make it one nation. Some british guy wrote about it in 1926 or something i believe. I dont feel lile being in the same nation as the balkan countries.....

Hahahahaha. Erkänn att du tror det är judarna! Det är alltid judarna!

Du kan dock vara lugn. Balkanländerna vill vara i samma nation som små skrivbordsrassar som du heller.

Fan va mycket SJW de finns här. Alla är så typiskt svenska också. Om någon inte tycker det låter ok med att öppna gränsen för vem som helst är man nasse och rasist.
Bor i ett rätt så tät "icke" svenskt område och har kompisar som inte är "hel" svenska. Är bara realistisk.

England lämnade EU med dryg 2% skillnad.
Sverige gick med EU på dryga 52.3% om jag kommer ihåg rätt.
Hittils har ingen av er som "smutskastar" mig sagt något vettigt. Kom till backa mär ni har bättre att säga  ;)

Lel. Kliar din offerkofta? Här i Sverige säger vi ifrån när någon är dum i huvudet och att vilja stänga gränser för folk med visst utseende eller härkomst är banne mig dumt i huvudet. Jag förstår inte riktigt hur du definierar en diskussion om du förväntar dig att du ska få sitta och spy rassegalla och vill att vi svarar med "Jaföfan! Vi måste ta tillbaks vårat land från ohyran! Skjut de jävlarna! Sverige åt svenskarna" - bla, bla, bla, bla - som de gör på rasseryggdunkar-Avpixlat. Lika mycket som du har rätt att utrycka dina nasseåsikter har vi rätten att påpeka att du är liten dum P12-nasse som förhoppningsvis kommer fatta att det är en falsk gemenskap du söker när dina kulor ramlat ner.

Jaså, du bor i någonstans i Sverige med andra svenskar och har kompisar som inte är inavlade bönder? Grattis och välkommen till världen. Det dära "känner faktiskt invandrare"-kortet är fan det sämsta i världshistorien. Hur dina kompisar ser ut har ingen som helst påverkan på dina åsikter eller hur moralisk du är. Bara det faktum att du mäter dina kompisar efter hur "svenska" de är bevisar ju bara vilken liten rasseröv du är. Senast jag kollade är alla som bor i Sverige svenskar, men du kanske vill hävda att det handlar om utseende?

USE skulle vara great!  :)
Så alla romänier greeker, slovakier och andra öst/baltiska länder kkommer flytta in till de större länderna som har ekonomi som kan stödja dem så de leva på statens bidrag. Det kommer inte bo en kotte kvar i de länderna.
Nej tack. Vad som behövs är en reset på EU, inte ta med de länder som inte enns kan fungera utan ekonomisla stöd från andra länder

Varför är de stackars romer här och tigger då, om det nu är så enkelt att bara svärma över till ett land och leva på bidrag? Det har aldrig hänt och kommer aldrig hända. Det samma jädra dravel varje gång någon stat med ekonomi på uppgång skall gå med i EU. Göran Persson, den gamla buffeln, vart själv helt jävla vettskrämd för "Social Turism" när Polen skulle gå med i EU. "De kommer välla över gränserna och utnyttja våran välfärd. Risken finns." Sist jag kollade är de enda Polackerna som dräller in i landet svart-hantverkare och tandläkare. Fy vad jobbigt att du kan renovera din friggebod snorbilligt utan skatt och kan gå till tandläkaren på sommaren.


Now that UK have left EU, it seems like this Nordic group could happen.
EU is heading into the direction of creating USE = United States of Europe, the plan behind EU is to make it one nation. Some british guy wrote about it in 1926 or something i believe. I dont feel lile being in the same nation as the balkan countries.....

Nah bud. Thats just right wing fascist propaganda. Dont be ignorant. Nationalism skapar bara hat och motsättningar, vakna era jävla klåparsnorungar

Din profil skriker nationalism så förstår inte vad du menar

Historieintresse =/= Nationalism. Nazister har inte monopol på svenska flaggan. Du skulle inte kunna skilja ett äpple från ett päron, om du så slog huvudet i en fruktskål.
« Last Edit: June 26, 2016, 05:23:57 pm by Modig »

Offline Painmace

  • Donator
  • *
  • Posts: 493
  • I'm not active in Mount & Blade related stuff
    • View Profile
    • Imperial Black Legion Homepage
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #191 on: June 27, 2016, 12:14:18 pm »
Jo, men der begynte han på Engelsk haha
Då missförstår ingen mig ju  :P

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #192 on: June 27, 2016, 12:19:03 pm »
Jo, men der begynte han på Engelsk haha
Då missförstår ingen mig ju  :P

Fast det är en skandinavisk board, det är meningen att vi ska prata skandinaviska här. Jag lovar dig, norrbaggarna och danskarna fattar vad du skriver även om du inte fattar vad de skriver i all din svensknormhet  ;)

Offline Rhen

  • Colonel
  • *
  • Posts: 3190
  • Dieu et mon droit
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #193 on: June 27, 2016, 12:23:48 pm »
Jo, men der begynte han på Engelsk haha
Då missförstår ingen mig ju  :P

Fast det är en skandinavisk board, det är meningen att vi ska prata skandinaviska här. Jag lovar dig, norrbaggarna och danskarna fattar vad du skriver även om du inte fattar vad de skriver i all din svensknormhet  ;)

svenskejævler

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Skandinavisk / Nordisk Union?
« Reply #194 on: June 27, 2016, 12:41:06 pm »
Jo, men der begynte han på Engelsk haha
Då missförstår ingen mig ju  :P

Fast det är en skandinavisk board, det är meningen att vi ska prata skandinaviska här. Jag lovar dig, norrbaggarna och danskarna fattar vad du skriver även om du inte fattar vad de skriver i all din svensknormhet  ;)

svenskejævler

Tror benämningen nuförtiden är fucking suedis. kappa