Author Topic: Je vais aller en France cet été. Des suggestions?  (Read 7043 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Gizmo

  • Major
  • *
  • Posts: 3195
    • View Profile
  • Nick: Gizmo
  • Side: Union
Re: Je vais aller en France cet été. Des suggestions?
« Reply #30 on: April 25, 2014, 01:16:41 am »
I would suggest you to go to Les Invalides. There you'll find Napoléon's "grave", and the museum of the Army.
Yes, I was really considering that. Why the quotes though heh?
Well the "grave" is bigger than a car so yeah, let's say big grave. ::)

AeroNinja

  • Guest
Re: Je vais aller en France cet été. Des suggestions?
« Reply #31 on: July 15, 2014, 09:38:03 pm »
Fréjus a la mer, Quelqu'un?

Offline Shredder

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 2323
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Je vais aller en France cet été. Des suggestions?
« Reply #32 on: August 26, 2014, 02:08:43 am »
Un Américain à Paris, oui

Some time has passed since I've returned from my trip, but I think I owe it to you guys to share my thoughts on my experience. Je dois parler en français, n'est-ce pas? I've gotten better since last time at my French, et je commence la 3e année scolaire que j'étudie le français.

J'ai vu les choses suivants:
La Tour Eiffle (Je pouvais la voir de mon appartement! :D - J'ai été au 16e quartier, c'est très cher!) Il y avait aussi des feux d'artiface sur le 14 juillet.
La musée de l'armée <--- ma préférée!! (la tombe de Napoléon 1er <3 et tous les peintures)
J'ai pris le métro et j'ai aidé ma famille (j'ai lu et traduit les noms des stations)
L'église de Notre Dame
Un défilé militaire
Le palais de Versailles (Désolé Carabino, j'ai voulu retrouver avec toi mais je ne l'ai fait pas.)
Le louvre
Beaucoup de musées

Tout le temps a passé dans 4 jours!
En plus, je suis allé au Belgique (Brugge) et en Angleterre (Londres). C'était la première fois que j'ai été en Europe, et je l'ai aimé beacoup!! Merci à tous les Français et j'espère que je retournerai quand je parle bien!
« Last Edit: August 26, 2014, 02:18:19 am by Shredder »

Offline Cara

  • French Language Moderator
  • Board Moderator
  • *
  • Posts: 3802
  • Former IVe_AdC
    • View Profile
    • TFD
  • Side: Union
Re: Je vais aller en France cet été. Des suggestions?
« Reply #33 on: August 26, 2014, 08:18:51 am »
Génial Shredder !

in English to return your favor: I'm so glad you enjoyed it that much ! It's a great chance you had to be there for the 14th !! This year was a special one because they fired from the Eiffel Tower, so from your fancy room in the 16e that was probably epic !!

It's great too that you loved the NW museum, maybe it could have been better if a French born guided you as for Versailles :((