Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 222585 times)

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1080 on: March 12, 2014, 07:41:52 pm »
Sven jag reportade dig för din extremt omogna kommentar som du gjorde i Ukraine tråden, då sånt trams inte hör hemma på FSE.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1081 on: March 12, 2014, 07:43:59 pm »
ha ha.

Mitt "stöd" för ryssland innebär att dom bör ta emot Krim om man har genom demokrati beslutat att ansluta sig till ryssland.

Sedan är den nuvarande regering illegal och illegitim, då Yanokovich egentligen är president. Yanne har avsatts genom våld och hot, det anser inte jag vara demokratiskt. Därför fördömer jag västvärlden, och främst USA som nu vill ge den nya regering "bidrag", när den är illegal och infesterad av höger extremister.

Demokrati?

Ryssland ockuperar illegalt regionen, oavsett vad folket vill kommer omröstningens resultat vara positivt för Ryssland.

Det är sant, men vad ska vi göra?

Folket på Krim vill uppenbarligen inte bo i ett land där regeringen gör det olagligt att lära sig ryska i skolan.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1082 on: March 12, 2014, 07:57:26 pm »
Sven jag reportade dig för din extremt omogna kommentar som du gjorde i Ukraine tråden, då sånt trams inte hör hemma på FSE.


Du snacka skit om Wehrmacht soldater, all jag sa var att du skulle sluta snacka skit om dem.

Men jag borde inte prata med dig, blir reportad igen antagligen q.q


told that bih don't @ me

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1083 on: March 12, 2014, 08:00:27 pm »
Jaha, så det var därför du tog bort den?
Eller att Moderatorn lockade tråden?

Får man inte snacka skit om armen som dödade miljontals människor och förslavade Europa under en kort tid?
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Alfred

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 2075
    • View Profile
  • Nick: Alfred
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1084 on: March 12, 2014, 08:02:33 pm »
Jaha, så det var därför du tog bort den?
Eller att Moderatorn lockade tråden?

Får man inte snacka skit om armen som dödade miljontals människor och förslavade Europa under en kort tid?
Som ungefär ryssarna gjorde fast under en längre tid?

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1085 on: March 12, 2014, 08:02:51 pm »
Jaha, så det var därför du tog bort den?
Eller att Moderatorn lockade tråden?

Får man inte snacka skit om armen som dödade miljontals människor och förslavade Europa under en kort tid?

Jag kan inte ta bort min egna post, lol. l2forum

McEwan locka tråden p.g.a. att argumentet vi hade var off-topic.

Du snackar skit om vanliga soldater. Snacka skit om de riktiga Nazisterna om du vill, eller dina Bolshevik idoler.


told that bih don't @ me

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1086 on: March 12, 2014, 08:11:48 pm »
Elias... Förklara för mig hur en vanlig inkallad soldat i Wehrmachten var sämre på något sätt än en inkallad Sovjetisk, Brittisk, Amerikansk etc. soldat?

Offline Tali

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 747
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1087 on: March 12, 2014, 08:26:10 pm »
Elias... Förklara för mig hur en vanlig inkallad soldat i Wehrmachten var sämre på något sätt än en inkallad Sovjetisk, Brittisk, Amerikansk etc. soldat?

Saken de slogs för. Även om alla inkallade soldater inte var ideologiska nazister går det inte att ignorera att de bidrog till miljoner dödsoffer.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1088 on: March 12, 2014, 08:37:35 pm »
Som tali sa så bidrog det till förintelsen och allt hemskt som axelmakterna gjorde. Alla var inte nazister och vissa var tvingade.

Men att hylla wermacht är som att hylla Htiler. Dock så kan man ju se upp till tex Wermachts extrema effektivitet och stridsvilja.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1089 on: March 12, 2014, 08:49:30 pm »
Som tali sa så bidrog det till förintelsen och allt hemskt som axelmakterna gjorde. Alla var inte nazister och vissa var tvingade.

Men att hylla wermacht är som att hylla Htiler. Dock så kan man ju se upp till tex Wermachts extrema effektivitet och stridsvilja.

Sovjeterna bidrog till mordet och våldtäkten av miljoner av människor men det är helt ok att tycka om dem lol. Det som Röda armen gjorde var lika eller mer äcklande.


told that bih don't @ me

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1090 on: March 12, 2014, 08:57:05 pm »
Oj vad relevant Sven!

Och hur kan du jämföra över 65 miljoner liv med vad röda armen dödade? Finns det någon som är stolt över vad röda armen gjorde mot den tyska befolkningen? Tydligen så är du och mycket andra stolt över wermachts "befrielse" av öst Europa.

65 miljoner är siffran på människor som dog under andra världskriget, wermacht står indirekt för denna förlust av människoliv.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline CharlesVasser

  • Colonel
  • *
  • Posts: 2418
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1091 on: March 12, 2014, 09:01:10 pm »
Ni bör inte beskylla den enkla polska bonde drängen, som blev inkallad i armen skyll istället på ideologin.

Offline Alfred

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 2075
    • View Profile
  • Nick: Alfred
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1092 on: March 12, 2014, 09:05:53 pm »
Ni bör inte beskylla den enkla polska bonde drängen, som blev inkallad i armen skyll istället på ideologin.
+1 +1 +1

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1093 on: March 12, 2014, 09:07:02 pm »
Oj vad relevant Sven!

Och hur kan du jämföra över 65 miljoner liv med vad röda armen dödade? Finns det någon som är stolt över vad röda armen gjorde mot den tyska befolkningen? Tydligen så är du och mycket andra stolt över wermachts "befrielse" av öst Europa.

65 miljoner är siffran på människor som dog under andra världskriget, wermacht står indirekt för denna förlust av människoliv.

65 miljoner? 10 miljoner av dem var Kineser lol, hitta mig exempel hur Wehrmacht tog livet av kineser. Finns hundratals fler exempel hur din 'fina' teori failar men orkar inte ha denna diskussion i Svenska p.g.a har inte Svenskt tangentbord.

Ni bör inte beskylla den enkla polska bonde drängen, som blev inkallad i armen skyll istället på ideologin.

+1


told that bih don't @ me

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1094 on: March 12, 2014, 09:17:01 pm »
Som tali sa så bidrog det till förintelsen och allt hemskt som axelmakterna gjorde. Alla var inte nazister och vissa var tvingade.

Men att hylla wermacht är som att hylla Htiler. Dock så kan man ju se upp till tex Wermachts extrema effektivitet och stridsvilja.
De allierade var minst lika hemska i kriget. Vad nazisterna gjorde med folkmord och så är en annan sak, men två amerikanska atombombningar i Japan samt hur sönderbombat Tyskland blev i slutet av kriget är inte bättre än vad tyskarna faktiskt gjorde som krigshandlingar. Jag ser upp till alla de enkla soldaterna. Skjuter en tysk ME262 ner ett amerikanskt eller brittiskt bombplan som skulle dödat många civila i Dresden eller andra civila gjorde de en bra sak.