Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 222718 times)

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1050 on: March 11, 2014, 11:22:54 pm »
Med din logik om att Putin är fascist så är USA nazsiter. Putin är många dåliga saker men han bör inte jämföras med fascisterna som nu styr Ukraina. Det är inte bara en handfull, svboda hade nästan 10 % av rösterna 2010 och dom har betydligt större stöd nu. Sedan har vi den fascistiska paritet som var de tredje största 2010 om jag minns rätt.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1051 on: March 11, 2014, 11:39:58 pm »
Tja, att säga att Ukrainas nya parliament är nazister bara för att en del är från högerpartiet Svoboda är jävligt dumt. Dessutom är ju Ryssland ett land styrt av Vladolf Putler ( ja han är fascist, lek inte dum nu), och ni tycker att det är då okej att han invaderar Krim? Fattar inte eran tankegång här.

Och Elias, det är 60% etniska Ryssar på Krim, inte 90%, läs upp på din fakta.

Det dära högerpartiet är nazister och de är i majoritet i den tillträdda regeringen.

Putin är inte fascist. Berätta hur han är det.

Det är inte en invasion. En invasion kräver väpnat motstånd. Det är militär närvaro. Precis som USA har i 150 länder.

Putin har sänt trupper till ett regionalt styrt område beståendes mestadels av etniska ryssar, välkomnad av sagda regionala styre, i ett land som har en kuppad nazistregeringen som stiftar anti-ryska lagar.

Etnicitet =/= språk. l2läsa.

Offline CharlesVasser

  • Colonel
  • *
  • Posts: 2418
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1052 on: March 12, 2014, 07:35:58 am »
Det är bra på ett sätt men vi kanske inte ska glädjas oerhört mycket att imperialisten Putin utökar sin makt, eller?

Offline Furrnox

  • Lieutenant General
  • ***
  • Posts: 7984
  • Eternally incorrect, centre-left, asshole.
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1053 on: March 12, 2014, 08:39:26 am »
Jag är lika mycket för Rysslands åtgärder i Ukraina som jag är för USAs åtgärder i mellanöstern alltså inte alls.
Dock så har ju Ryssland mer rätt i att gå in i Ukraina än vad USA har att gå in i mellanöstern, men jag är ändå emot det.
« Last Edit: March 12, 2014, 10:19:27 am by Furrnox »

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1054 on: March 12, 2014, 10:12:44 am »
Det är bra på ett sätt men vi kanske inte ska glädjas oerhört mycket att imperialisten Putin utökar sin makt, eller?

Självklart inte, men om jag ska välja mellan Adolf Obama och mins ryska bröder så väljer jag mina Ryssland!

Sedan har moderna Ryssland inte precis en historia av illegala krig som kostat miljoner människo
Liv.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1055 on: March 12, 2014, 10:19:40 am »
Att du inte ser på båda med ren avsmak är smått störande.

Offline Alfred

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 2075
    • View Profile
  • Nick: Alfred
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1056 on: March 12, 2014, 10:22:05 am »
Hm, jag skulle välja USA om det inte vore att dem är "fredsbevarande" imperialister. Ryssland och USA är lika dåliga enligt mig, båda är stormakter som fokuserar på militären som aldrig förr. Men jag kommer ändå göra som Sverige har gjort i alla andra år, vara neutral och sitta i min Ikea soffa och vänta tills stormen är över!

Offline Furrnox

  • Lieutenant General
  • ***
  • Posts: 7984
  • Eternally incorrect, centre-left, asshole.
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1057 on: March 12, 2014, 10:23:40 am »
Folk kallar oss fega jag kallar oss smarta.

Offline Alfred

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 2075
    • View Profile
  • Nick: Alfred
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1058 on: March 12, 2014, 10:26:27 am »
Folk kallar oss fega jag kallar oss smarta.
Vi är neutrala, men ändå bedriver vi handel med båda sidor

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1059 on: March 12, 2014, 10:28:40 am »
Att du inte ser på båda med ren avsmak är smått störande.

Men snälla har jag inte varit tillräckligt tydlig? Eller måste jag skriva en rapport om hur jag Elias hatar Putin?

Folk kallar oss fega jag kallar oss smarta.

Precis, och därför ska vi absolut inte gå med i Nato eller rusta upp vårt försvar. Om Ryssarna av någon jävla anledning skulle attackera skulle vi inte ha en chans ändå.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1060 on: March 12, 2014, 11:12:40 am »
Fasen vad ni vill lägga Putin-åsikter på folk då  ;D

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1061 on: March 12, 2014, 11:30:04 am »
Tja, att säga att Ukrainas nya parliament är nazister bara för att en del är från högerpartiet Svoboda är jävligt dumt. Dessutom är ju Ryssland ett land styrt av Vladolf Putler ( ja han är fascist, lek inte dum nu), och ni tycker att det är då okej att han invaderar Krim? Fattar inte eran tankegång här.

Och Elias, det är 60% etniska Ryssar på Krim, inte 90%, läs upp på din fakta.

Det dära högerpartiet är nazister och de är i majoritet i den tillträdda regeringen.

Putin är inte fascist. Berätta hur han är det.

Det är inte en invasion. En invasion kräver väpnat motstånd. Det är militär närvaro. Precis som USA har i 150 länder.

Putin har sänt trupper till ett regionalt styrt område beståendes mestadels av etniska ryssar, välkomnad av sagda regionala styre, i ett land som har en kuppad nazistregeringen som stiftar anti-ryska lagar.

Etnicitet =/= språk. l2läsa.
Han gör många handlingar som är precis vad Hitler gjorde. Hitler gick in i etniskt tyska områden för att "försvara" befolkningen där. Dessutom verkar du lägga mycket vikt i att de är ETNISKA ryssar på Krim, Modig, men om någon pratar om etniciteter i Sverige så säger du LOLRASISTSDWISMAR RASIFIERA INTE FOLK.
« Last Edit: March 12, 2014, 11:33:48 am by Othurin »

Offline Archduke Sven

  • Brigadier General
  • *
  • Posts: 6012
  • I have over 1000 warning points, be careful.
    • View Profile
  • Nick: regimentless sven
  • Side: Union
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1062 on: March 12, 2014, 11:39:49 am »
Det är bra på ett sätt men vi kanske inte ska glädjas oerhört mycket att imperialisten Putin utökar sin makt, eller?

Självklart inte, men om jag ska välja mellan Adolf Obama och mins ryska bröder så väljer jag mina Ryssland!

Sedan har moderna Ryssland inte precis en historia av illegala krig som kostat miljoner människo
Liv.

Ryska bröder? Dom skulle kalla dig en 12 årig kommunist fjolla och slå skiten ur dig.


told that bih don't @ me

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1063 on: March 12, 2014, 12:06:01 pm »
Tja, att säga att Ukrainas nya parliament är nazister bara för att en del är från högerpartiet Svoboda är jävligt dumt. Dessutom är ju Ryssland ett land styrt av Vladolf Putler ( ja han är fascist, lek inte dum nu), och ni tycker att det är då okej att han invaderar Krim? Fattar inte eran tankegång här.

Och Elias, det är 60% etniska Ryssar på Krim, inte 90%, läs upp på din fakta.

Det dära högerpartiet är nazister och de är i majoritet i den tillträdda regeringen.

Putin är inte fascist. Berätta hur han är det.

Det är inte en invasion. En invasion kräver väpnat motstånd. Det är militär närvaro. Precis som USA har i 150 länder.

Putin har sänt trupper till ett regionalt styrt område beståendes mestadels av etniska ryssar, välkomnad av sagda regionala styre, i ett land som har en kuppad nazistregeringen som stiftar anti-ryska lagar.

Etnicitet =/= språk. l2läsa.
Han gör många handlingar som är precis vad Hitler gjorde. Hitler gick in i etniskt tyska områden för att "försvara" befolkningen där. Dessutom verkar du lägga mycket vikt i att de är ETNISKA ryssar på Krim, Modig, men om någon pratar om etniciteter i Sverige så säger du LOLRASISTSDWISMAR RASIFIERA INTE FOLK.

Wat. Detta är urbota dumt.  Nationalstaten är baserad på etnicitet. Han är inte nazist för att han använder nationalstaten som svepskäl precis som Hitler. Finns inget i ideologin som stöder att han är fascist.

Om du inte har märkt det så har samerna en egen regional regering för de är en egen etnicitet. Nationer bildas baserat på etnicitet. Ser inte var rasismen skulle vara.

Pratet om etnicitet i Sverige är helt irrelevant. Vi har redan en nationalstat. Allt prat om etnicitet i våran kontext är endast för att skilja på folk, rasism.

Det är bra på ett sätt men vi kanske inte ska glädjas oerhört mycket att imperialisten Putin utökar sin makt, eller?

Självklart inte, men om jag ska välja mellan Adolf Obama och mins ryska bröder så väljer jag mina Ryssland!

Sedan har moderna Ryssland inte precis en historia av illegala krig som kostat miljoner människo
Liv.

Ryska bröder? Dom skulle kalla dig en 12 årig kommunist fjolla och slå skiten ur dig.

Stark analys  ;D
« Last Edit: March 12, 2014, 12:08:33 pm by Modig »

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Svenska Politik Tråden..
« Reply #1064 on: March 12, 2014, 12:35:06 pm »
Sven åter igen så börjar jag undra vem som är "12" år gammal här.

Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!