Author Topic: Svenska Politik Tråden..  (Read 217826 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #630 on: February 09, 2014, 03:20:17 pm »
Syndikalism är gött.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #631 on: February 09, 2014, 03:25:22 pm »

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #632 on: February 09, 2014, 04:20:19 pm »
För soffpotatisar som mig ska tjäna lika mycket som flitiga människor.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #633 on: February 09, 2014, 04:22:34 pm »
För soffpotatisar som mig ska tjäna lika mycket som flitiga människor.

Vad du vad syndikalism är?
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #634 on: February 09, 2014, 04:28:35 pm »
För soffpotatisar som mig ska tjäna lika mycket som flitiga människor.

Vad du vad syndikalism är?

Såklart att han inte vet. Tror inte ens han pratar om syndikalism utan bara spottar ut sig något dumt om välfärd i allmänhet; som vanligt.

Offline Othurin

  • Sergeant Major
  • *
  • Posts: 185
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #635 on: February 09, 2014, 04:39:07 pm »
För soffpotatisar som mig ska tjäna lika mycket som flitiga människor.
Är du en soffpotatis, Wismar? Då bidrar väl invandrare till Sverige tiotals eller hundratals gånger mer än vad du gör...

Offline Carolus.

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 4703
  • Norge är ändå helt okej
    • View Profile
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #636 on: February 09, 2014, 06:50:13 pm »
Facken kan ju annars göra en rejäl påtryckning i samband med eventuella skattesänkningar, men det är mer av en riskabel krislösning.

facket <3<3<3


Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #637 on: February 09, 2014, 09:58:47 pm »
Diplex problemet med det du säger är att det aldrig har funkat, någonstans! Om man sänker skatterna så anställer inte cheferna mer folk, utan tar endast ut mer vinst.

Jag förstår hur högern tänker, men det har aldrig blivit så och kommer aldrig bli.

Va? Du menar då alltså att rika inte tänker på att bli rikare? Det är ju precis just det dom gör. Sänker man arbetsgivaravgifterna så kommer det ju leda till att fler folk anställs. Det går ju att sätta i parallell med restaurangmomsen som nyligen sänktes, vilket ledde till fler jobb inom industrin. Gör du det lättare för det rika att tjäna pengar samt att driva verksamhet så gör man det möjligt för dom att expandera den som leder till att fler och fler får jobb. Får folk jobb kan dom leva ett sunt och nyttigt liv som man borde, istället för att ta ut bidrag. Kan förstå varför soffpotatisarna röstar för de högre skatterna, självklart är ju livet skönt när andra jobbar för ens överlevnad.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #638 on: February 09, 2014, 10:06:59 pm »
Det är sant att det händer, men jag tycker inte att sänka skatter är ett effektivt sätt på att bekämpa arbetslöshet. Oftast så ökar det bara klyftorna, min minimal påverkan på sysselsättning.
Soffpotatisar? Ja om man ärver sin fars miljon företag och bara sitter och bossar folk arbetar man nu så jävvvvlllaaaaa hårt. I dagens samhälle så är det tuffaste jobben de sämsta, och vice-versa.
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #639 on: February 09, 2014, 10:15:45 pm »
Det är sant att det händer, men jag tycker inte att sänka skatter är ett effektivt sätt på att bekämpa arbetslöshet. Oftast så ökar det bara klyftorna, min minimal påverkan på sysselsättning.
Soffpotatisar? Ja om man ärver sin fars miljon företag och bara sitter och bossar folk arbetar man nu så jävvvvlllaaaaa hårt. I dagens samhälle så är det tuffaste jobben de sämsta, och vice-versa.

Rättvisa skatter, in other words, lika många procentenheter för alla, istället för att de som tjänar mer än X antal hundratusen per år ska behöva skatta mer.

De tuffaste jobben? Menar du alltså att en person som gått klart gymnasiet med höga och välförtjänta betyg som sedan hoppar in på en högskola för att slita ett flertal år som sedan jobbar upp sig inom säg, finansbranschen, har det lättare än någon som arbetatar som sophämtare eller brevbärare?

Tar man över sin fars företag så kan jag lova dig att man kånkar runt med rätt mycket stress och ansvar på sina axlar. De flesta har ju också gått bra utbildningar för att sedan vara lämpade för jobbet dom ska få. Vem fan bryr sig om dom har en enklare väg till pengarna, ska alla lottovinnare dela med sig av sina vinster bara för att dom också har tur? De här personerna ser till att hundratals (om inte tusentals) personer får en lön så att dom kan leva ett trevligt och bekvämt liv.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #640 on: February 09, 2014, 10:32:29 pm »
För soffpotatisar som mig ska tjäna lika mycket som flitiga människor.
Är du en soffpotatis, Wismar? Då bidrar väl invandrare till Sverige tiotals eller hundratals gånger mer än vad du gör...
Jag menar att jag går i skolan fortfarande. Jag bidrar alltså lika mycket till samhället som en invandrare på bidrag.

Jag gillar Schweiz anti-massinvandrings posters.

Spoiler
[close]
Spoiler
[close]
Spoiler
[close]
« Last Edit: February 09, 2014, 10:36:12 pm by Wismar »

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #641 on: February 09, 2014, 11:12:46 pm »
Elias, är du medveten om hur marginalintäkter och marginalkostnader fungerar?

Från din post är det ganska tydligt att du inte gör det.

Ifall man sänker arbetsgivarafgifterna kommer kostanden för att anställa nästa arbetare att sjunka. Det som styr beslutet om att anställa nästa arbetare är nettonuvärdet av kassaströmmarna för att anställa honom (om de är större än noll bör man anställa arbetaren). Om du minskar de negativa kassaströmmarna i form av arbetsgvarafgifter kommer NPV för många sådanna arbetare att flytta från att vara noll eller mindre än noll till att vara större än noll, vilket resulterar i att de kommer att anställas.

Sänkta skatter fungerar på samma sätt, men de ökar i stället NPV genom att öka på de framtida positiva kassaströmmarna genom att efterfrågan på de produkterna ökar.

Offline EliasMartinW

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 442
  • Путин научит тебя любить Родину
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #642 on: February 09, 2014, 11:28:32 pm »
Jag vet att sänkt skatt ger arbetstillfällen, jag tycker dock att det finns bättre sätt att få folk i sysselsättning på.

Wismar jag gillar att invandrarna är svarta kråkor, stämmer ju in precis!
Holo <3
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win. Workingmen of all countries, unite!

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #643 on: February 09, 2014, 11:30:09 pm »
Jag vet att sänkt skatt ger arbetstillfällen, jag tycker dock att det finns bättre sätt att få folk i sysselsättning på.

Wismar jag gillar att invandrarna är svarta kråkor, stämmer ju in precis!
Det handlar om symbolism, Elias.

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Vilket Parti Röstar Du På? (Poll)
« Reply #644 on: February 09, 2014, 11:37:54 pm »
Förslagsvis hur har du tänkt att sysselsätta dessa människor?

Man kan naturligtvis anställa ett gäng att gräva gropar med teskedar och ett gäng för att fylla i samma gropar med tandpetare. Sysselsättning i all sin ära, men folk ska också syssla med något produktivt.