Poll

Vad spelar ni för regemente?

Infantri Regemente
Kavaleri Regemente
Rifle Regemente
Marine Regemente
Artilleri Regemente

Author Topic: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?  (Read 35467 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bamse

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 384
  • Former 15th Hussar SCoH, 16e Hussard Cpt.
    • View Profile
  • Nick: 16e_Huss_Lt_Bamse
  • Side: Confederacy
Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« on: January 14, 2014, 03:49:13 pm »
Bara för att få en överblick i vilka sorts regementen skandinavier dras till ;)

Ber om ursäkt för bedrövliga stavfel samt gramatik.


Current: 16e Regiment de Hussards - Lieutenant Bamse
Past Regiments: 15th Hussars - Staff Corporal of Horse | K1. Kungliga Livgardet Till Häst

Offline DaveTheBrave

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 652
    • View Profile
    • 25th Regiment of Foot
  • Nick: 25th_Kgm_DaveTheBrave
  • Side: Neutral
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #1 on: January 14, 2014, 03:50:42 pm »
Jag speler i ett fantastiskt infantry regemente :D

Offline Bamse

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 384
  • Former 15th Hussar SCoH, 16e Hussard Cpt.
    • View Profile
  • Nick: 16e_Huss_Lt_Bamse
  • Side: Confederacy
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #2 on: January 14, 2014, 03:52:00 pm »
Jag speler i ett fantastiskt infantry regemente :D

Jasså? Själv är jag Nco i ett cav regemente, Skulle vara ganska fint med ett skandinaviskt regemente med olika grenar (inf/cav/arty) men det är sannoligt för lite folk för något dyligt


Current: 16e Regiment de Hussards - Lieutenant Bamse
Past Regiments: 15th Hussars - Staff Corporal of Horse | K1. Kungliga Livgardet Till Häst

Offline DaveTheBrave

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 652
    • View Profile
    • 25th Regiment of Foot
  • Nick: 25th_Kgm_DaveTheBrave
  • Side: Neutral
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #3 on: January 14, 2014, 03:57:30 pm »
Jag speler i ett fantastiskt infantry regemente :D

Jasså? Själv är jag Nco i ett cav regemente, Skulle vara ganska fint med ett skandinaviskt regemente med olika grenar (inf/cav/arty) men det är sannoligt för lite folk för något dyligt

Håller med, det skulle vara något riktigt nice! Kanske till BcoF ifall det lockar många spelare (Och ifall spelet blir bra förstås) :)

Var NCO i 25th, deras första som kommit upp från Rct men jag lämnade ett tag för att jag kände inte för spelet längre. Men nu är jag tillbaka och det är aldrig varit så bra som det är nu för min egen del.

Offline Bamse

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 384
  • Former 15th Hussar SCoH, 16e Hussard Cpt.
    • View Profile
  • Nick: 16e_Huss_Lt_Bamse
  • Side: Confederacy
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #4 on: January 14, 2014, 04:08:26 pm »
Jag speler i ett fantastiskt infantry regemente :D

Jasså? Själv är jag Nco i ett cav regemente, Skulle vara ganska fint med ett skandinaviskt regemente med olika grenar (inf/cav/arty) men det är sannoligt för lite folk för något dyligt

Håller med, det skulle vara något riktigt nice! Kanske till BcoF ifall det lockar många spelare (Och ifall spelet blir bra förstås) :)

Var NCO i 25th, deras första som kommit upp från Rct men jag lämnade ett tag för att jag kände inte för spelet längre. Men nu är jag tillbaka och det är aldrig varit så bra som det är nu för min egen del.

Hör av dig om du någonsin vill testa cav! :) vi tar emot invites lite då och då när det finns plats ;) skulle vara kul med att få kontakt med lite fler svenskar i detta Community. Alla svenskar jag känner är antingen i vårat (15th_Hussars) eller i 60th :P


Current: 16e Regiment de Hussards - Lieutenant Bamse
Past Regiments: 15th Hussars - Staff Corporal of Horse | K1. Kungliga Livgardet Till Häst

Offline DaveTheBrave

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 652
    • View Profile
    • 25th Regiment of Foot
  • Nick: 25th_Kgm_DaveTheBrave
  • Side: Neutral
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #5 on: January 14, 2014, 04:35:40 pm »
Spoiler
Jag speler i ett fantastiskt infantry regemente :D

Jasså? Själv är jag Nco i ett cav regemente, Skulle vara ganska fint med ett skandinaviskt regemente med olika grenar (inf/cav/arty) men det är sannoligt för lite folk för något dyligt

Håller med, det skulle vara något riktigt nice! Kanske till BcoF ifall det lockar många spelare (Och ifall spelet blir bra förstås) :)

Var NCO i 25th, deras första som kommit upp från Rct men jag lämnade ett tag för att jag kände inte för spelet längre. Men nu är jag tillbaka och det är aldrig varit så bra som det är nu för min egen del.

Hör av dig om du någonsin vill testa cav! :) vi tar emot invites lite då och då när det finns plats ;) skulle vara kul med att få kontakt med lite fler svenskar i detta Community. Alla svenskar jag känner är antingen i vårat (15th_Hussars) eller i 60th :P
[close]

Det skulle gärna testa och vara invite :D Add mig på steam, https://steamcommunity.com/profiles/76561198007691048/

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #6 on: January 14, 2014, 04:40:48 pm »
Spelat lätt infanteri för 15th och sedan ledde jag ett linjeinfanteri kompani och ett regemente i B&I. Sen så blev jag bannlyst.

Nu så inviterar jag hos olika regementen, för det mesta i B&I. Annars är jag sugen på kavalleri men det är nog lite för sent nu när Iron Europe släpps om två veckor.

Offline Alfred

  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Posts: 2075
    • View Profile
  • Nick: Alfred
  • Side: Confederacy
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #7 on: January 14, 2014, 04:43:05 pm »
Jag spelar som Inf i 1stCSG men är deltids cav i NCC

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #8 on: January 14, 2014, 04:47:06 pm »
Vill egentligen starta ett svensktalande regemente i L'Aigle, och då spelar vi självklart som Sverige. Vill andra vara med så skulle dom få plugga svenska, och mest ord som "Ge fyr", "Lägg an" och liknande.. Man kommer då alltså använda svenska under striden, men utanför spelet så är man inte begränsad till svenska.

Offline Bamse

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 384
  • Former 15th Hussar SCoH, 16e Hussard Cpt.
    • View Profile
  • Nick: 16e_Huss_Lt_Bamse
  • Side: Confederacy
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #9 on: January 14, 2014, 04:47:19 pm »
Spoiler
Spelat lätt infanteri för 15th och sedan ledde jag ett linjeinfanteri kompani och ett regemente i B&I. Sen så blev jag bannlyst.

Nu så inviterar jag hos olika regementen, för det mesta i B&I. Annars är jag sugen på kavalleri men det är nog lite för sent nu när Iron Europe släpps om två veckor.
[close]

Ja, Du inviteade för oss för inte så länge sedan? :) Haha ja B&I är roligt som satan, vi i 15th_Huss har gjort ett sub-reg och lirar som arty under fredagar på Blood and iron, sen ska vi göra ett sub reg för Iron Europe när det kommer ut :)


Current: 16e Regiment de Hussards - Lieutenant Bamse
Past Regiments: 15th Hussars - Staff Corporal of Horse | K1. Kungliga Livgardet Till Häst

Offline Bamse

  • Second Lieutenant
  • *
  • Posts: 384
  • Former 15th Hussar SCoH, 16e Hussard Cpt.
    • View Profile
  • Nick: 16e_Huss_Lt_Bamse
  • Side: Confederacy
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #10 on: January 14, 2014, 04:49:08 pm »
Vill egentligen starta ett svensktalande regemente i L'Aigle, och då spelar vi självklart som Sverige. Vill andra vara med så skulle dom få plugga svenska, och mest ord som "Ge fyr", "Lägg an" och liknande.. Man kommer då alltså använda svenska under striden, men utanför spelet så är man inte begränsad till svenska.

Det låter som en fantastisk idé Diplex! Det hade varit roligt att vara med i det om det kommer att ske ;)


Current: 16e Regiment de Hussards - Lieutenant Bamse
Past Regiments: 15th Hussars - Staff Corporal of Horse | K1. Kungliga Livgardet Till Häst

Offline Svensson

  • Colonel
  • *
  • Posts: 1321
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #11 on: January 14, 2014, 04:54:53 pm »
Vi har över 20 svenskar i Nr.24 iallafall, så det blir en hel del svenskar som kör som linje.  :)

Offline Granath

  • Private
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #12 on: January 14, 2014, 07:26:53 pm »
Spelar inte längre i något regemente men de regementen jag har varit i har alla varit infanteri.
Åtminstone var min roll att vara infanterist.

Offline Hekko

  • Captain
  • *
  • Posts: 816
  • I host stuff
    • View Profile
    • 15e Website
  • Nick: Nr24_Gren_Hptm_Hekko
  • Side: Neutral
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #13 on: January 14, 2014, 10:15:22 pm »
Vill egentligen starta ett svensktalande regemente i L'Aigle, och då spelar vi självklart som Sverige. Vill andra vara med så skulle dom få plugga svenska, och mest ord som "Ge fyr", "Lägg an" och liknande.. Man kommer då alltså använda svenska under striden, men utanför spelet så är man inte begränsad till svenska.

men, men, men vad hände med idén att vi skulle ha ett regemente i l'Aigle?

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Vilket sorts Regemente spelar alla svenskar i?
« Reply #14 on: January 14, 2014, 10:32:43 pm »
Skulle vara en positiv förändring att få höra "Ge fyr" istället för "Fire".