Author Topic: Gissa vem/vilka!  (Read 22673 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tali

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 747
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Gissa vem/vilka!
« Reply #45 on: April 29, 2013, 08:58:03 am »
Hur så? Exakt vad finner du är naivt? Åberopandet utav historielösheten? Åberopandet av populismen? Basal ekonomisk kunskap? Eller finns det ingen rasism i samhället?

Det faktum att samhället enligt dig, och likt så många andra i tokvänstern, är uppdelat i två grupper. Folk som tycker som oss, och folk som har fel. Grundtesen du verkar ha att angående integration, "Alla människor vars åsikter skiljer från mina är dumma högerextremister" visar på hur "tolerant" du egentligen är.

Det går fullt väl att ha åsikter som förespråkar striktare kontroll av immigration utan att hålla rasistiska åsikter. Och på tal om det, här är Oxfords ordbok defination av ordet "Rasist";
Quote
the belief that all members of each race possess characteristics, abilities, or qualities specific to that race, especially so as to distinguish it as inferior or superior to another race or races

Med andra ord har rasist blivit ett samlingsbegrepp för ord likt xenofobisk, främlingsfientlig etc. som ofta slängs vida omkring för att skrämma meningsmotståndare till tysthet. 

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Gissa vem/vilka!
« Reply #46 on: April 30, 2013, 04:42:03 pm »
De två nynazisterna och rasistiska populisterna Jimmie Åkesson och Greve Ian Wachtmeister. Den förre medlem i det nynazistiska Sverigedemokraterna men numera partiledare för samma parti, om än numera rasist-populistiskt. Den senare före detta partiledare för det rasist-populistiska partiet Ny Demokrati, i samarbete med buffeln Bert Karlsson.
Haha! Vi säger så...

Du har särskrivit "SD MAKT, SÅSSE SLAKT!". Antar att de inte lär ut svenska på Avpixlat.

Undrar också varför du har en omgjord nazistslogan som uppmanar till mord på socialdemokrater på din profil? Eller, egentligen tycker jag det är ganska uppenbart.
Det är ju du som är nazist, grammatik nazist iallafall. När man inte kan komma på några argument så brukar man ge sig på grammatiken istället. Tro mig detta har hänt flera gånger.
Ditt parti har dessutom en mer rasistisk bakrund än SD.


Kolla på detta klipp så kan du bilda en uppfattning om vad SD faktiskt står för din lilla såsse.

Dessutom så har vi tio gånger mer invandring än Danmark och Finland. Om de klara sig så borde vi också göra det.
« Last Edit: April 30, 2013, 04:45:57 pm by Oscar XI Hederlööf »

Offline myrtle

  • First Sergeant
  • *
  • Posts: 179
    • View Profile
  • Nick: St Ralf the Liar
  • Side: Neutral
Re: Gissa vem/vilka!
« Reply #47 on: May 02, 2013, 05:28:36 pm »
Att försöka sig på en debatt med Modig är som att pissa mot vinden.


Han är stor, han är stark!
« Last Edit: May 02, 2013, 05:44:36 pm by myrtle »
Hi

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: Gissa vem/vilka!
« Reply #48 on: May 02, 2013, 11:21:32 pm »
Att försöka sig på en debatt med Modig är som att pissa mot vinden.


Han är stor, han är stark!
Tydligen inte...
Han verkar inte vilja svara längre.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Gissa vem/vilka!
« Reply #49 on: August 10, 2013, 09:52:49 pm »
De två nynazisterna och rasistiska populisterna Jimmie Åkesson och Greve Ian Wachtmeister. Den förre medlem i det nynazistiska Sverigedemokraterna men numera partiledare för samma parti, om än numera rasist-populistiskt. Den senare före detta partiledare för det rasist-populistiska partiet Ny Demokrati, i samarbete med buffeln Bert Karlsson.
Haha! Vi säger så...

Du har särskrivit "SD MAKT, SÅSSE SLAKT!". Antar att de inte lär ut svenska på Avpixlat.

Undrar också varför du har en omgjord nazistslogan som uppmanar till mord på socialdemokrater på din profil? Eller, egentligen tycker jag det är ganska uppenbart.
Det är ju du som är nazist, grammatik-nazist* iallafall. När man inte kan komma på några argument så brukar man ge sig på grammatiken istället. Tro mig detta har hänt flera gånger.
Ditt parti har dessutom en mer rasistisk bakrund än SD.


Kolla på detta klipp så kan du bilda en uppfattning om vad SD faktiskt står för din lilla såsse.

Dessutom så har vi tio gånger mer invandring än Danmark och Finland. Om de klara sig så borde vi också göra det.

Sådärja!


Att försöka sig på en debatt med Modig är som att pissa mot vinden.


Han är stor, han är stark!

Shit, I'm famous!

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: Gissa vem/vilka!
« Reply #50 on: August 10, 2013, 10:08:49 pm »
Georg Årlin?


R.I.P för övrigt.

Offline Samuel J. Ahonen

  • Donator
  • *
  • Posts: 138
  • Kan man flyga på en fågel?
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: Gissa vem/vilka!
« Reply #51 on: September 04, 2013, 08:29:40 am »
Georg Årlin?


R.I.P för övrigt.

Är så hemskt dålig på sådant här. Mannen tidigare var ju Tengil, vår Befriare - inte någon låtsas karaktär, likt Emil, som spelas av en skådespelare, nä! x) Och den som skrev det verket jag gav texten till heter Johan Ludvig Runeberg, Finlands nationalskald.

Men jag har ingen aning om vem som står ovanför mig, Shortshorts. :/

Offline Michel_Ney

  • Sergeant
  • *
  • Posts: 148
  • Du skal få en dag i mårrå
    • View Profile
  • Nick: Michel Ney
  • Side: Confederacy
Re: Gissa vem/vilka!
« Reply #52 on: September 04, 2013, 10:20:52 am »
För att hålla liv i det skandinaviska forumet så tänkte jag att vi kör en sån här lek. Jag kommer lägga upp bilder på skandinaviska personer som man då ska gissa namn på!

Först ut är ett  gäng norrmänn!
[close]

Kommentera vem ni tror det är och gärna lite information om dem!

Det er "raske menn" de er komikere ifra Norge xD