Poll

Sverigedemokraterna 2014?

Ja
Nej
Vet ej

Author Topic: SD 2014?  (Read 9270 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
SD 2014?
« on: February 23, 2013, 05:11:56 pm »
Vad reflekterar ni om detta? Inga nedsättande kommentarer!

https://sverigedemokraterna.se/
« Last Edit: February 23, 2013, 05:14:35 pm by Oscar XI Hederlööf »

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: SD 2014?
« Reply #1 on: February 25, 2013, 09:42:05 am »
Få nedsättande kommentarer kan ens börja på att beskriva min avsmak för det här partiet. Inte för att generalisera för mycket, men över lag ser jag det här partiets politik som fullständigt trams.
Det finns väll en del saker jag kan hålla med om i frågan om invandringspolitik, som minskningen av monetärt stöd för arbetslösa invandrare,
och möjligtvis en hårdare reglering av invandringen under en viss tid, men inte mycket mer än det.

Vart är Modig när man behöver honom? Hans avsky för ämnet skulle bli intressant att se uttryckt utförligt i skriftlig form.

Edit: Jag är alldeles för trött för att skriva mer utförligt, kommer tillbaks senare idag.
« Last Edit: February 25, 2013, 09:50:41 am by Shortshorts »

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: SD 2014?
« Reply #2 on: February 25, 2013, 10:02:43 am »
Få nedsättande kommentarer kan ens börja på att beskriva min avsmak för det här partiet. Inte för att generalisera för mycket, men över lag ser jag det här partiets politik som fullständigt trams.
Det finns väll en del saker jag kan hålla med om i frågan om invandringspolitik, som minskningen av monetärt stöd för arbetslösa invandrare,
och möjligtvis en hårdare reglering av invandringen under en viss tid, men inte mycket mer än det.

Vart är Modig när man behöver honom? Hans avsky för ämnet skulle bli intressant att se uttryckt utförligt i skriftlig form.

Edit: Jag är alldeles för trött för att skriva mer utförligt, kommer tillbaks senare idag.
Håller med när det gäller invandringspolitiken men det känns som om Jimmie är den enda vettiga "rumsrena" politikern i partiet.
Jag är dock jävligt trött på att man blir kallad rasist för att man håller med SD i vissa frågor.
« Last Edit: March 09, 2013, 02:57:25 pm by Oscar XI Hederlööf »

Offline Svensson

  • Colonel
  • *
  • Posts: 1321
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: SD 2014?
« Reply #3 on: February 26, 2013, 02:27:25 am »
Få nedsättande kommentarer kan ens börja på att beskriva min avsmak för det här partiet. Inte för att generalisera för mycket, men över lag ser jag det här partiets politik som fullständigt trams.
Det finns väll en del saker jag kan hålla med om i frågan om invandringspolitik, som minskningen av monetärt stöd för arbetslösa invandrare,
och möjligtvis en hårdare reglering av invandringen under en viss tid, men inte mycket mer än det.

Vart är Modig när man behöver honom? Hans avsky för ämnet skulle bli intressant att se uttryckt utförligt i skriftlig form.

Edit: Jag är alldeles för trött för att skriva mer utförligt, kommer tillbaks senare idag.
Håller med när det gäller invandringspolitiken men det känns som om Jimmie är den enda vättiga "rumsrena" politikern i partiet.
Jag är dock jävligt trött på att man blir kallad rasist för att man håller med SD i vissa frågor.



Sverigedemokraterna driver en främlingsfientlig politik och är därmed rasistisk.

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: SD 2014?
« Reply #4 on: February 26, 2013, 09:52:49 am »
Få nedsättande kommentarer kan ens börja på att beskriva min avsmak för det här partiet. Inte för att generalisera för mycket, men över lag ser jag det här partiets politik som fullständigt trams.
Det finns väll en del saker jag kan hålla med om i frågan om invandringspolitik, som minskningen av monetärt stöd för arbetslösa invandrare,
och möjligtvis en hårdare reglering av invandringen under en viss tid, men inte mycket mer än det.

Vart är Modig när man behöver honom? Hans avsky för ämnet skulle bli intressant att se uttryckt utförligt i skriftlig form.

Edit: Jag är alldeles för trött för att skriva mer utförligt, kommer tillbaks senare idag.
Håller med när det gäller invandringspolitiken men det känns som om Jimmie är den enda vättiga "rumsrena" politikern i partiet.
Jag är dock jävligt trött på att man blir kallad rasist för att man håller med SD i vissa frågor.



Sverigedemokraterna driver en främlingsfientlig politik och är därmed rasistisk.
Rasism är ju när man indelar folk i raser, man behöver inte tycka mindre eller mer om någon ras.
Rätta mig om jag har fel men jag har aldrig hört Jimmie eller någon annan SD ledare säga, Vi har för mycket semiter i sverige eller något liknande.
Dessutom är främlingsfientlighet och rasism inte samma sak!
« Last Edit: February 26, 2013, 09:54:52 am by Oscar XI Hederlööf »

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: SD 2014?
« Reply #5 on: February 26, 2013, 10:52:15 am »
Främlingsfientlighet är ett ytterst brett uttryck, som innefattar rasism. Hursomhelst så har jag svårt att se SDs invandringspolitik som rasistisk, över lag så är det den mer resonabla delen av deras politik. Vad folk borde störa sig på är resten av deras politik, vilket jag tidigare har beskrivit som trams.

När man väl har brutit sig igenom det vanliga skitsnacket om ökad välfärd och relaterat som vilket jävla parti som helst förespråkar så ser man att det inte är speciellt mycket dom har att säga om någonting. Man kan lätt relatera den till Kristdemokraternas värderingar i det att de vill värna om traditioner, men verkligen saknar kött på benen så att säga. Det enda det gör är att avge lukten smygfascism, men inte mycket mer.
Det absolut mest idiotiska är dock deras förespråkande av ett enhetligt och kulturellt homogent samhälle, vid det här laget så borde dom inse att det är fullständigt omöjligt, vi har blivit alltför globliserade för det. Visst, jag håller med om att vi inte borde urvattna vår egen kultur medvetet, men vi kommer att bli mer mångkulturella ju längre tid som går, inte ens en etnisk rensning skulle få stopp på det.

På tal om SDs partimedlemmar så kan man knappast säga att rubbet är genomsyrat av idioti,
det attraherar dock naturligtvis skinnskallar mer än någon annan valkrets med ett ett hedersnämnande till Svenskarnas parti på andra plats(#EwigesGrästorp).

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: SD 2014?
« Reply #6 on: February 26, 2013, 11:45:38 am »
Folk  brukar säga att SD är ett enfråge parti. Kanske för att det är det ända som folk tar upp i debatter etc. Håller också med att media är bedrövliga med sina smustkastningar.
« Last Edit: February 26, 2013, 06:15:32 pm by Oscar XI Hederlööf »

Offline Shortshorts

  • Major General
  • **
  • Posts: 1476
  • I love memes
    • View Profile
  • Nick: 60th_Lt_Shortshorts
  • Side: Neutral
Re: SD 2014?
« Reply #7 on: February 26, 2013, 12:25:59 pm »
Om du fick intrycket av att jag på något vis förhåller mig positivt till Svensk politik över lag så får jag ursäkta mig själv,
generellt anser jag att Svensk politik och media är rent vidrigt.

På tal om förhatliga beslut, vad anses om det nya beslutet om val till kommunstyrelser? Uppenbarligen krävs nu en större andel röster för att partier ska få platser, jag är inte riktigt säker på den exakta gränsen, men det kommer troligtvis resultera i att i stort sett alla "mindre" partier stängs ute ifrån kommunstyrelser.
De som blir kvar är vanligtvis M, S och en eller två av de starkare partierna varierande på vart du bor.
Våra överherrar i regeringen måste verkligen hålla demokratin i höga vägnar.

Offline Tip

  • Private
  • *
  • Posts: 62
  • 1stWFI_Mktr_Tip
    • View Profile
  • Nick: Tip
  • Side: Confederacy
Re: SD 2014?
« Reply #8 on: February 26, 2013, 04:40:16 pm »
Jag håller med om att svensk media hanterar politik vidrigt(smutskastninskampanjer med mera), och jag tror nog jag kommer att rösta på SD 2014. Jag sympatiserar mest med deras politik, och är skåning( :P 8)).

Offline Tali

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 747
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: SD 2014?
« Reply #9 on: March 06, 2013, 11:26:28 am »
Även om stora delar av SD's ledning uppför sig som inavlade bönder med samma känsla för PR som en gravt handikappad jordekorre går det att kritisera invandringspolitik utan att vara Rasist.

Att vara rasist är att tro på genetiska skillnader mellan "Raser", och att vissa attribut från denna "Ras" gör dem mindre värda.

Offline Modig

  • First Lieutenant
  • *
  • Posts: 627
  • Aspirerande arbetsaristoj
    • View Profile
  • Side: Neutral
Re: SD 2014?
« Reply #10 on: March 07, 2013, 04:08:41 pm »
Rasism är att bilda ett "vi och de"-tänk grundat på religion, etnicitet, hudfärg, etcetera. Till exempel Israel kontra Palestina.

SD är nazister då de med hjälp utav rasism, nationalism och populism polariserar och alienerar främst gruppen invandrare.

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: SD 2014?
« Reply #11 on: March 07, 2013, 07:25:48 pm »
Däremot finns det ju många invandrare som delar samma religion och hudfärg.

Offline Onii

  • Donator
  • *
  • Posts: 1805
  • Your friendly neighbourhood Dane
    • View Profile
    • Steam Profile
  • Side: Neutral
Re: SD 2014?
« Reply #12 on: March 07, 2013, 08:59:13 pm »
Sjovt at tænke at det danske version er det tredje største herovre  ::)

Offline Wismar

  • Donator
  • *
  • Posts: 3838
  • Med Gud o' Sveas allmoge för Konung och Fosterland
    • View Profile
  • Nick: Radical
  • Side: Confederacy
Re: SD 2014?
« Reply #13 on: March 07, 2013, 10:27:03 pm »
Rasism är att bilda ett "vi och de"-tänk grundat på religion, etnicitet, hudfärg, etcetera. Till exempel Israel kontra Palestina.

SD är nazister då de med hjälp utav rasism, nationalism och populism polariserar och alienerar främst gruppen invandrare.
Nasister!? Du verkar inte så påläst!
Nazism betyder att man vill framhäva den ariska rasen och nationen!

Offline Diplex

  • Vital Supporter
  • *
  • Posts: 1430
  • Colonel Edward B. Fowler
    • View Profile
  • Side: Union
Re: SD 2014?
« Reply #14 on: March 07, 2013, 10:46:52 pm »
Visst, SD är helt klart främlingsfientligt men som nästan varje land, så kommer det finnas partier som välkomnar och partier som icke välkomnar. Eftersom vi lever i en demokrati, så har varje parti rätt att existera, och människorna i landet får ju såklart rösta på vad dom vill. Däremot så tycker jag personligen att det är viktigt att granska partiernas "rättighet" till att existera. För våra lagar om invandring med sig problem? Kommer det bli värre? Är det ens ett problem?

Personligen så tycker jag att SDs förslag när det kommer till att skärpa invandrings-politiken är helt rätt, vi i sverige släpper helt enkelt in mer än vad vi kan ta emot, och det drar landet ingen nytta av, kommer personligen inte rösta på dom 2014. Blir nog Moderaterna, om allt går på som det gör.
« Last Edit: March 07, 2013, 10:48:47 pm by Diplex »